GoForIt skrev:
Det finns ju billigare produkter sett till kilopris än Casco Husfix, men här går ju inte åt 25 kg..
Det är väl just därför som förpackningsstorlekar på 750 gr finns.
Kan det bli billigare än en tur till förorten, få gratis gipsbruk, gratis primer och så kan jag slänga med någon meter mjölkpapp för att skydda det där fina golvet!

Är det nu runt hela rummet dessutom som det skall lagas då TS skriver att han skall lägga nytt golv behövs nog en hel del och en 25kilos gipsbruk kan till och med bli i underkant beroende på skador och hur stort rummet är.
 
Mikael_L skrev:
Gipsbruk och husfix behöver ju inte vara sådär dyrt heller:
[länk]
[länk]
Poäng där! Det som jag anser skiljer dyra mot billigare produkter - Som tex gipsbruk är dels kornstorleken och den konsistens som uppnås.
Provat en del "billiga" produkter och det slutar ofta med att i vart fall jag blir förbannad och återgår till kända leverantörer. Försökte till exempel att bredspackla en gång med BilTema spackel - Jojo... :banghead:
 
slacker skrev:
Gipsbruk - Gypsum eller Finjas... Får man ju 25 kilo för drygt 300 spänn..
Listen torde du med enkelhet kunna sätta fast med ett par strängar konstruktionslim och några nålar.

Ids du åla ut till Älvsjö/Fruängen så har jag en halv säck i bilen du kan få! Slänger med en skvätt primer också om det är som du säger att det bara smular.

Tack som fan men sitter hemma med sjukt barn!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.