Hej

Trappräcket i min trappa slutar för tidigt vilket medför fallrisk. För att hindra det har jag tillfälligt satt upp fronten på en spjälsäng.

1. Var kan jag hitta lämpligt trappräcke att ersätta spjälsängsfronten med?
2. Hur fäster jag bäst det förlängda trappräcket (med hänsyn till trappräcket som fortsätter ner till källaren).

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det kommer ju va svårt att hitta något att dom färgmatschar gulnad furu. En plexiglasskiva som du skruvar dit kanske kan va något?
 
Blir det inte både bättre och enklare om du gör ett räcke vars handledare går horisontellt dvs parallellt med golvet och som har sin översta del på handledaren i höjd med toppen på handledaren som går ner i källaren.

Överdelen, den horisontella handledaren på det nya räcket möter då rakt in i nedersta stolpen till räcket upp i trappan.
 
Jag håller med Oceanis: det är ju ett rakt räcke du saknar, likadant som på bortre sidan av trappan. Tycker att spjälorna ser kapade ut, troligen har det enligt min gissning varit spaljé där förut.

Skarva på/byt ut med något lämpligt, och måla sedan alltihopa vitt, så höjer du dessutom värdet på huset med åtskilliga tusen, "Furu Nightmare" kommer aldrig att sälja stort igen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.