Odjuret skrev:
Nackdelen med Dumle, Är att det är väldigt mycket svinn... På en påse är det oftast bara några stycken som klarar sig... Förstår inte varför:p
En off topic-fråga:

Har du barn, eller kanske en godissugen make/maka/sambo :rolleyes:
 
Odjuret skrev:
Nackdelen med Dumle, Är att det är väldigt mycket svinn... På en påse är det oftast bara några stycken som klarar sig... Förstår inte varför:p

???
Klaga hos tillverkaren om du följt anvisningarna på påsen.
 
  • Haha
  • Gilla
Xerxez81 och 1 till
  • Laddar…
De enda möss jag sett här är dom som grannens katt envisas med att vilja bära in hos oss.....ett otyg. Får hon inte komma in sväljer hon den på 1 minut och knackar sedan på dörren igen.....
 
MathiasS skrev:
De enda möss jag sett här är dom som grannens katt envisas med att vilja bära in hos oss.....ett otyg. Får hon inte komma in sväljer hon den på 1 minut och knackar sedan på dörren igen.....
Det är ju en jättefin gest av grannkatten. Läste nånstans att de flesta fall där katter bär in fångster inte är för att få beröm utan för att erbjuda en måltid då vi människor uppenbarligen är så usla på att fånga något själva. De är lite oroliga att vi skall svälta. ;)

För övrigt så har jag precis samma problem med agnmaterialet till fällorna. Den där chokladkakan tar emellanåt slut innan fällorna är påfyllda. Märkligt...
 
  • Gilla
Lilla Yk och 2 till
  • Laddar…
C
Kör med Silverline sedan många år. Vi bor mitt ute I skogen=mössens hem... Inte en mus på de 3-4 senaste åren.Tyst I huset....Silverline kostade för hemskt många år sedan 250-300:-/st. Funkar utmärkt o Inga fällor eller gift behövs...
 
carra skrev:
Kör med Silverline sedan många år. Vi bor mitt ute I skogen=mössens hem... Inte en mus på de 3-4 senaste åren...
Och jag har precis motsatt erfarenhet.

Det verkar snarast som att manicken lockar till sig gnagarna.
Man kan nästan se spåren efter att de dansat tango till tonerna av den elektroniska apparaten.
Värdelös i vår stuga, som visserligen inte står mitt ute i skogen.
 
Det där med bete, vi har storråttan ( en riktig råtta i 80 kg klassen ) som tycker om nogaten som det agnas med.

Protte
 
Dalbotös skrev:
Det är ju en jättefin gest av grannkatten. Läste nånstans att de flesta fall där katter bär in fångster inte är för att få beröm utan för att erbjuda en måltid då vi människor uppenbarligen är så usla på att fånga något själva. De är lite oroliga att vi skall svälta. ;)

För övrigt så har jag precis samma problem med agnmaterialet till fällorna. Den där chokladkakan tar emellanåt slut innan fällorna är påfyllda. Märkligt...
Ja det förvånar mig inte, den katten har försökt flytta in här i sex års tid....och i höstas gav vi upp motståndet så nu är den här på nätterna och dagarna om jag är hemma men käkar mat hemma hos sig....
 
  • Gilla
carra
  • Laddar…
prototypen skrev:
Det där med bete, vi har storråttan ( en riktig råtta i 80 kg klassen ) som tycker om nogaten som det agnas med.

Protte
Jag tror att det är något viktigt du försöker säga.
Är det ett försök till signalement på dig själv ;)
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Jag tror att det är något viktigt du försöker säga.
Är det ett försök till signalement på dig själv ;)
Jag..... Mig själv...... Nej inte jag inte...... Måste vara någon annan

P
 
Just nu står det 4-0 till Mjölners fördel denna vinter, sen står det 1-0 katten vs Mjölner:thumbdown:. I morse hade Mjölner fällan slagit under diskbänken, frugan skrek ut med skiten då hon hatar möss. Så jag slängde ut fällan med musen intill entretrappen för att rensa senare under dagen. En halvtimme senare när jag sitter och dricker morronkaffet ser jag en kattjävel som drar iväg med fällan och musen i munnen.... WTF ! Letade lite i skogen men hittade inte fällan, kattjävel :mad:
 
  • Gilla
-MH- och 1 till
  • Laddar…
PRoduktförbättring. Tyngre fällor eller förse dem med GPS tracker :)
 
Mats skrev:
PRoduktförbättring. Tyngre fällor eller förse dem med GPS tracker :)
(y) Ja, kanske det , eller en Keyfinder som man visslar på. Det där gör jag iaf garanterat aldrig om.
 
Jaha, då nalkas hösten igen och de små fyrfota djuren vill komma in i värmen även detta året.
Har redan tagit 3 möss på fjolårsbetet som måste smakat bläää, men är man hungrig så slinker det ner..........hade de tänkt.

Nu är årets artelleri diskat och rent, agnat med belgisk nougat.
Jag är redo!!

protte
 
  • Fällor.jpg
  • Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
prototypen skrev:
Jaha, då nalkas hösten igen och de små fyrfota djuren vill komma in i värmen även detta året.
Har redan tagit 3 möss på fjolårsbetet som måste smakat bläää, men är man hungrig så slinker det ner..........hade de tänkt.

Nu är årets artelleri diskat och rent, agnat med belgisk nougat.
Jag är redo!!

protte
Hmm, den där längst till vänster ser riktigt hungrig och farlig ut! Hemska tanke, men ladda en sån med sardiner, så har grannen ingen katt längre :rolleyes:....men då får man väl skaka galler.

Burfällan och tre st Mjölner har stått på kallvinden hela sommaren laddad med Snickers utan att ha slagit, men det är ju oktober snart och då kommer mössen garanterat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.