Någon som har testat Jet Stream i sin pool?
Fungerar det ? kan man simma ?? kan man ställa in farten eller är det bara en hastighet?
 
Tjena!

Jag bor på en bergtomt och har funderingar på att bygga en pool som delvis blir formad efter berget. Vad tror ni om det? Poolen behöver inte bli så stor, ca 3 x 4m räcker. Vill bygga poolen så att botten på poolen följer bergets lutning för att sedan plana ut på en formgjuten "botten" platta. Det behövs ej sprängas och endast lite massor behövs grävas bort. Poolen blir en fortsättning på en altan där jag nu har en "lågbudget" pool inbyggd. Den ligger för nära huset och tar för mycket plats av altanen.
Sidorna vet jag inte hur jag skall göra, el vi vilket matrial som passar bäst. Det blir ju svårt pga bergets lutning. Blir det dyrt att gjuta en pool helt i betong? Hur tjockt måste man isådanfall gjuta poolsidorna, den blir ca 1,5 -1,8m som djupast.
Vad fins det för andra alternativ?

mvh Peter
 
Vi håller precis på att renovera vår inomhuspool (3x6 m) och har gjutit in en jetstream. Den har justerbar hastighet, men eftersom poolen inte är klar ännu så vet jag inte hur det fungerar.
I helgen ska vi nämligen foga mosaiken och sedan dröjer det minst 1 månad innan vi kan fylla den med vatten.... så då kan jag berätta hur det fungerar :)
 
Hemmakatten
Zunken skrev:
Jag bor på en bergtomt och har funderingar på att bygga en pool som delvis blir formad efter berget. Vad tror ni om det? Poolen behöver inte bli så stor, ca 3  x 4m räcker. Vill bygga poolen så att botten på poolen följer bergets lutning för att sedan plana ut på en formgjuten "botten" platta. Det behövs ej sprängas och endast lite massor behövs grävas bort.
Har sett en koikarpdamm som höll på att byggas på samma sätt som du vill göra. All jord var bortgrävd, två sidor och "botten" var berg och han som gjorde den skulle gjuta sidor på de övriga två sidorna. Huruvida det nu verkligen fungerar törs jag inte säga, men han som höll på att anlägga dammen verkade veta vad han gjorde.

Låter jätteläckert att ha en pool formad naturligt utefter berget!! Hoppas någon annan här kan hjälpa dig lite mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.