För några år sedan byggde vi om vårt badrum på övervåningen och då tog rörmokaren bort den gamla avluftningsstammen. Sedan dess har det runnit dåligt i avloppen och det löstes genom att han satte dit ett avluftningsrör direkt på avloppsröret under tvättfatet. Konsekvensen blev att det någon gång dök upp en icke önskad arom i rummet, så jag täppte igen avluftröret. Istället borrade jag två små hål i golvbrunnens löstagbara plastdel, vilket fick golvbrunnen att fungera bättre och avrinningen i tvättstället likaså. Problemet är dock inte helt löst. När man fyller handfatet med vatten och sedan släpper det kommer det upp luftpuffar ur golvbrunnen, vilket min fru tycker är störande. Finns det någon mer permanent lösning på problemet som man kan göra själv? Och vad skulle en VVS- are göra om man kopplade in dom? Den ursprungliga VVS- finns inte längre så det går inte att stämma dem...
 
C
IMG_0234.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här kan det se ut. Det är viktigt att avluftningsgrejen sitter lodrätt! (Spanska grejor i vår lägenhet i Spanien)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.