A
Hej.

har nån ett bra förslag på hur jag ska bygga ett cykel och sparkförråd bredvid husväggen.
jag hade tänkt att bygga det nära bron, och lika högt som räcket, så det blir bara en vägg och så ett tak.

Jag tänkte bygga det på stenar utan att sätta fast det i väggen, för jag vill inte göra hål i tegelväggen.

tacksam för tips.

mvh MickeMicke
 
A
Hej och tack för ert svar.

Jo jag har tänkt på det också, låste nog fast mig lite i att inte sätta fast det.
Jag har sett den här bilden på beijerbygg och visst är den bra.
Men eftersom brons räcke är bara186 cm hög (jag är 187 cm )så kanske det ser dumt ut att ha taket högre än bron för jag väl måste ha taket lutande från husväggen?, det nedre räcket.
Men innan jag säger för mycket, (ej kunnig att bygga men vill bygga själv) så bifogar jag en bild.
Vet inte vad som är bättre?, att ha stolpar direkt på plattor och fästa förrådet med nån typ av vinkeljärn i husväggen, eller lägga en fyrskäring direkt på plattor och sen stolpar ovanpå fyrskäringen?

Tack
Med vänlig hälsning Mikael 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Micro skrev:
Om du inte sätter fast ditt tilltänkta förråd får du nog hämta det hos grannen efter nästa storm.;)
Här kanske du kan få någon ide ifrån [länk]
 
Redigerat:
Och jag som trodde att sparken var utrotad! :)
Här i "sydstaterna" har jag iallafall inte sett en spark sen jag var tvärhanden hög.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.