Gjutet! Går o väntar på att få slipa en sista gång, blir hur bra som helst!!
 
Tegheim skrev:
Gjutet! Går o väntar på att få slipa en sista gång, blir hur bra som helst!!
Vilket sätt valde du avseende gjutform och ev. isolering?
Har du lite bilder och tips?

Själv håller jag som bäst på med att jämna till makadam och ska snart snickra formar. Har tänkt hänga upp leca i formen och låta gjutet fylla i/under. Det ska bli 6,60x10. Det största bekymret är tiden... var hittar man den? :surprised:
 
Snålade in på isoleringen helt när det gäller plattan. Valde att lägga 10cm tjock platta med 30x30cm kantförstärkning... Spikade en form med dubbla 6x2" reglar på höjd spikade i 2x2" nerslagna hårt i backen, sedan grus och jord emot som stöd... blev kanon!
 
jag har inga isoleringselement alls, inga I-element eller något, gjöt direkt mot formen. 141kvm låter trevligt... hade gärna byggt större, men va tvungen att lägga gränsen nånstans rent ekonomiskt...
 
  • Gilla
Stassen
  • Laddar…
Var bygger ni så stora garage ......
jag får bygglov för maxx 50kvm ...
Och då får jag inte ens ha 38graders taklutnig på det(jag vill ha hobbyrum/gästsuga ovanpå garaget) det tråkiga är att grannen har byggt 60m2 garage med rum ovanpå, men han har lagt det i vinkel och anslutit till huset så det räknas inte som garage för hans del, tyvärr kan inte jag lägga mitt garage direkt mot huset .. och då gäller andra regler för mig... om jag inte lyckas förhandla med komunen ... hoppas de är snälla...



Nåja det räcker väl för mig ...

/stefan
 
På landet :cool:

I helgen murade vi ett varv med leca för att få upp syllen, bilder på hela stället kommer snart!
 
Tegheim skrev:
På landet  :cool:

I helgen murade vi ett varv med leca för att få upp syllen, bilder på hela stället kommer snart!
Starta projekttråd !!!

Vore mumma för en sann gragefetichist :)
 
Startade en projekttråd under garage, men fick den flyttad pga att min första fråga handlade om markarbete... Hade för avsikt att skriva under byggets gång från början, men blev lite avtrubbad när ja blev flyttad...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.