Vilken färg vill du ha på Byggahus?

  • Antal röster
    138
Jag gillar den blå. :)
 
P
Saknar DeWalt Gul...

Men nej... Det är bra som det är. Den är ganska neutral. Alla dessa skarpa färger är kul i ett par minuter sen blir man bara trött. Men om jag blir piskad till svar av dessa 4 så grön fast den blå är mer neutral men jag tror att den är lite för blek.
 
Falurött, tegelrött (mörk orange), vitt, skogsgrönt.
 
Orange är en positive och fin färg 😃👍
 
Man borde kunna rösta på två alternativ till x) befintlig färg och y) annan färg.

Jag hade röstat på y) annan färg. av de enkla anledningarna att dels är det trevligt med förnyelse, dels att liggande förslag alla är för pråliga, färgen på menyer etc får inte ta överhanden på ett forum som detta, det bör vara en diskret färg. Den gröna är den enda som är diskret men den är för lik befintlig färg.

Sen borde det faktiskt finnas ett röst-alternativ till och det hade så klart jag verkligen röstat på z) man får välja skin själv :)

Några färger kanske skulle kunna vara tulmarinblå, grå med orange ton, gul som några föreslagit funkar inte alls pga den dåliga kontrasten mot vit bakgrund, då måste i så fall bakgrunden ändras till svart och då blir det helgalet i alla fall. Men som en rejäl kontrast till byggahus färger kan du ta en titt på http://www.dpreview.com/forums/1018 observera: jag säger inte att det är bättre, bara att det är annorlunda.
 
Sätt en slumpgenerator att välja färg till varje besök :) med inverterad textfärg om det blir en mörk färg... eller gör den valbar via användar-inställningarna.

Säsongsfärger var en kul idé, pippigul
 
Krilleman
Jag skulle nog rösta på den gröna varianten! (y)
 
En färg som inte möglar eller får svarta prickar är ju inte helt fel, folksam har ju en långtidstest, ta någon av dessa.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
ullberg
Gör det till en parameter i profilen så varje användare kan välja själv?

(jag tror jag skulle behålla nuvarande om dessa var alternativen, men man kanske kan få välja valfri RGB - eller som Mikael är inne på, NCS ska det väl vara här...)

EDIT: ser att jag inte är först med välja själv-idén, men det får mig bara att tro på den än mer...
 
Redigerat:
Grön!! eftersom den är lugnast och stjäl inte lika mycket uppmärksamhet från övrigt innehåll på sidan som de andra färgerna riskerar att göra.
 
M
blåååå
 
Blå tack
 
Jag tyckte att sidan såg bra ut i alla färger. Man kanske kan byta färg efter säsong eller liknande?!
 
Jag gillar den färgen som är nu. Röstade på Grön, orange är också okej, men lila och blått går ju bort...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.