I nybygget vill vi ha en pool-några erfarenheter?Märken,priser,utrustning.
Hör av er. :)
 
Tack, söker vidare, men svara gärna ni som gjort detta vid nybyggnation också... :surprised:
 
Jag gjorde lite research för ett tag sen när vi lurade på att göra iordning poolen på tomten.
Det jag kom fram till var väl att om jag skulle bygga ny markpool skulle jag valt Svenska Poolfabriken som leverantör.
Dels har de det gedignaste konceptet med rostfri poolstomme, dels har de en mycket bra kundvård - min svåger köpte sin därifrån och är kanonnöjd.

Efter att ha sett vad jord gör med en träpoolstomme över tiden känns det inte speciellt intressant att välja en sådan.
 
Jag är själv inne på det, Svenska poolfabriken är dessutom en lokal firma här i norrbotten.Tackar! :D
 
åker dit i veckan och får en rundvandring plus offert...kul att se fabriken.... 8)
 
Häftigt att se fabriken och gå runt och känna ock se på alla detaljer.En sån blir det. :surprised:
 
Hej.
Jag funderar på att bygga pool och har tittat på www.poolteknik.nu i Harlösa lokalt för min del.
De har även plåtpooler som grävs ner men jag funderar på deras gjutna pool( gjuten platta och frigolitblock som armeras o gjuts.) Väntar in offert på 5x10m.
Återkommer med pris.
 
mickesgw skrev:
Hej.
Jag funderar på att bygga pool och har tittat på  www.poolteknik.nu i Harlösa lokalt för min del.
De har även plåtpooler som grävs ner men jag funderar på deras gjutna pool( gjuten platta och frigolitblock som armeras o gjuts.) Väntar in offert på 5x10m.
Återkommer med pris.
Ok jag väntar med spänning, ska själv få offert för 6x4 m... :D
 
-Ankan- skrev:
Sökte "pool" på google. Flera träffar, kanske hittar du något där vad gällande märken och utrustning...  ::)
ehum, ja just det hittar 37 miljoner träffar på google, tur att det finns sökmotorer, men ännu mer tur att det finns www.byggahus.se!!! :surprised:
 
KarlXII skrev:
Efter att ha sett vad jord gör med en träpoolstomme över tiden känns det inte speciellt intressant att välja en sådan.
Ahem..Man ska inte ha JORD runt en trästomme/plywood. Då håller den nog inte länge.

Vi byggde folkpool med plywoodstomme. 10 el 15 års (kommer inte ihåg just nu) garanti på stommen om man följer instruktionen....
Dränerande grus/sten närmast poolen och dräneringsrör runt om med en brunn med pump som håller stommen torr (hindrar också grundvatten från att trycka upp botten om man behöver tömma poolen).
poolstomme.gif

Har massor av bilder då vårt bygge blev reportage i tidningen Hem ljuva Hem. Dock mest i pappersform tyvärr...
Har vänner som nyligen byggt Svenska Poolfabrikens 8*4 med rostfria stommen. Ser väldigt gedigen ut och är nog ett bra val.

Ett tips bara: KÖP TRAPPA!!
Dyrt, ja, men alla älskar den...
11_jennifer_josefin_trappan_liten.jpg
Vår trappa med badande Jennifer och kompis.

/Fredrik

 
Låter bra och ser bra ut!
Fundering just nu om sten i terass eller däck... :D
 
Vi har både och.

Trä i verandan och sten runt poolen.
Trä runt poolen blir lite tråkigt efter några år när väder och vind och vatten gjort sitt (tycker jag iaf).
Sten är mer eller mindre underhållsfritt, men hårt.

/Fredrik

pool.jpg
 
Måste erkänna att jag aldrig har varit någon poolfantast, fast när man ser Er så verkar ju hela fenomenet onekligen väldigt frestande, poolen ser otroligt snygg och elegant ut, spec. med den där stenläggningen runt, för att inte tala om trappan :surprised: :D

//Christina.
 
Ja tack, trappan kostar en del extra (ca 23000), men lyfter hela poolen. Kan nog inte bygga pool igen utan trappa.
Stensargen var då en specialare från Starka som var lite dyr, men nu finns det alternativ (caca 10000 extra)
Det tredje tillägget är duken med mosaikmönster (ca 7000 extra)

Totalt alltså ca 40000 extra på ett paket som kostar ca 80000 i grundutförande. Man får väl göra en bedömning om man tycker det är värt det (jag tycker ju det ;D )

Men så gjorde vi ALLT jobb själva med hjälp av släkt och vänner (utom grävningen då..)
Det sparar man några slantar på.

Och när vädret va som det va för ett par veckor sedan och man kommer hem svettig och eländig, då vet man varför man har pool ;D ;D ;D

/Fredrik

 
:surprised: Verkligen en riktigt snygg pool, Fredrik! :D Bor du i Viby utanför Kristianstad ????
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.