Hej,
Vi har ett Classicum växthus som är monterat mot vägg över altanen så att det blir som ett uterum. Nu när det blåser så förbaskat hela tiden (bor i Skåne = blåser hela tiden), så börjar jag bli lite orolig för att skjutdörrarna ska blåsa upp vilket kommer ställa till med kaos. Så vi åkte till Classicum och köpte låskolvar för att kunna låsa dörrarna när det blåser mycket.

Så till mitt lilla prolem. I monteringsanvisningen för låsen så står det att man ska borra två hål per lås med ett 3,8 mm borr? Jag har letat på massor av webbutiker men inte hittat. 3,5 mm och 4,0 mm finns ju så klart överallt men det är värre med 3,8 mm. Var får man tag i det?
 
Som jag har letat! Och det tog dig typ 5 sek. Det finns skäl till att det är du och inte jag som är forumgud ;)
Tack tack!
 
ASR 1927 skrev:
Som jag har letat! Och det tog dig typ 5 sek. Det finns skäl till att det är du och inte jag som är forumgud ;)
Tack tack!
Forumgud blir man för att man skrivit många inlägg. Inte för att man är bra på att söka på Internet.
 
Din närmsta välsorterade järnhandlare borde ha om du inte orkar vänta på leveranser.
 
Eller så tar man en 3,5 och vinglar lite, det lär ju aldrig ha hänt...
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Sök på popnitsborr så kanske du hittar lättare. Om det är till popnit så fungerar det bra med 4 mm borr också. Tror att dom flesta som säljer verktyg har sådan borr på hyllan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.