Smålandsvillan är lite som Ä-hus och erbjuder ett fast antal alternativ.

Jag blev imponerad av deras webbsida där man göra sina tillval och direkt se hur de påverkar priset.

Många kritiserar Smålandsvillan för att de "tar betalt för allt", men jag tycker att man ska se det som att man slipper betala för sådant man kan fixa själv, eller inte vill ha.
 
Vi har jämfört Smålandsvillan, Hjältevadshus och Älvsbyhus med varandra och tycker att man fick mest för pengarna av Älvsbyhus. Dock är det i standardutförande.
Vill man ha tillval så hamnar Älvsbyhus i samma prisklasser som de "dyrare" hustillverkarna, t ex Trivselhus.
Eftersom vi vill ha en del tillval som inredd ovanvåning, kaklade badrum m m så tycker vi att man får mer för pengarna av t ex Eksjöhus, Trivselhus eller LB-hus.
Men det är som sagt ett personligt tycke och smak.
Och vi har ännu inte beslutat oss för "vårt hus" ännu.
 
H
Vi har köpt en smålandsvilla ( blir färdigt i Januari )
Och vi valde mellan massa olika husleverantörer.

Utseende mässigt så var det Villa västervik som tilltalde oss mest
och sedan är det bara ett plus i kanten att det är väldigt prisvärt.
Samt tycker jag klart att deras fönster är överlägset snyggast.! ::)
 
Har inte kommit så långt i processen än... Men fundera över vilka behov ni har och till vilket pris ni kan tänka er att betala. Det var helt klart utseendet på huset som vi föll mest för. Det ser inte ut som en standardvilla i mina ögon pga de höga fönstrena. För oss som inte har 5 miljoner på banken så känns villa Västervik från Smålandsvillan helt perfekt. Ärligt talat skulle jag inte vilja ha något annat hus även om jag vann några miljoner... Håller helt och hållet med Hansochhennes att deras fönster är så snygga! Men det var väl inte det du ville veta kanske :-? :)... Än så länge har de varit supertrevliga. Kommit och tittat på vår tomt med väldigt kort varsel... Kollat med chaktfirman och räknat på vad grunden ska kosta mm. Det återstår att se hur det blir i slutändan men det är ju bara att hoppas att det går bra :). Älvsbyhus har väl ungefär samma prisklass och standard, men tråkig hemsida tycker jag och inte lika lätt att veta vad alla tillval kostar. Smålandsvillans kalkyl stämmer ganska så bra. Det blev lite mer när vi räknade med säljaren för han la till lite mer för grund och schaktning eftersom vi har en sluttningstomt. Hoppas ni hittar det ni letar efter! Lycka till! //Maria
 
zebra skrev:
Jag bor i en Smålandsvilla (Stora Mariannelund) och är helnöjd. Dom har varit lätta att ha och göra med både innan, under och efter byggtiden. Punktliga var dom också fast det var precis i semester tider. Vi valde mellan dom, Älvsbyhus och Hjältevadshus.
Detta inlägget skrevs 2002. Vill inte verka otrevlig, men jag tror kanske att personen i fråga redan har avgjort denna frågan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.