Jag köpte ett hus genom en mäklare i Kil och ägaren en xxx redigerat av moderator xxxxx med sitt företag Iyad Service ska man inte anlita då han sålde huset i ett bedrövligt skick för det kostade en del pengar att få huset i något hyfsat skick. jag begärde med hjålp
av mäklaren ersättning för en del kostnader jag haft men han ville inte betala och jag har även försökt
få den ´Tekniska planlöningen och planlösningen på huset men detta går inte heller trots att även mäklaren har kontaktat denna man.
Och det arbete som han gjort på huset är under all kritik.( Mycket dåligt utförd)
Så anlita inte denna byggare.:mad:
 
Redigerat av moderator:
Innan man kastar skit i fläkten bör man kanske reda ut sina egna förehavande också......

Du bara kastar ur dig klagomål och skriver inget om vad du köpt och vad du blivit lovad. Har du ens besiktigat objektet innan köpet och vad fann du då?
Sen har ju bolaget varit avregistrerat sedan 2011 så om du köpt jobb eller hus via detta bolag så har du kanske till viss del dig själv att skylla om du inte kollat upp sådant innan.

Så innan du kastar mer skit i fläkten, ge en mer balanserad version av det hela, annars kommer det att stänka tillbaka rejält på dig.
 
Vad avses med denna tråd? Har denne Lyad byggt ett nytt hus åt dig, så bör ju någon slutbesiktning ha gjorts. Eller har du köpt ett befintligt hus av honom så bör du ju ha gjort en besiktning innan köp. Förstår inte riktigt...
 
Hus köper man väl i det skick det är i och får själv eller med hjälp av kunniga personer besiktiga huset. Därefter får man komma överens med säljaren om priset. Anser man då att det blir alltför dyrt att få det som man själv vill ha det, så står det fritt att inte köpa det.
 
Det behövs nog att ts konkretiserar lite mera för att denna tråd ska ge nåt.
 
Ts kanske skulle redigera sitt inlägg och ta bort namn och personnummer. Vet inte om du kan åka dit för något men med denna bristfälliga info är det moraliskt tveksamt.
 
Verkar ju sjukt att hänga ut någon på så här lösa grunder.

Bara för att personen i fråga ägt huset och sålde det och är innehavare (var) av ett företag i "servicebranschen" innebär ju detta knappast att han gjort vid allting i huset.
Det kanske var i det skicket redan när han köpte det ?

Nä.. låsa trådar och radera inlägg brukar gå fort härinne och dessutom trodde inte jag man som nybliven medlem kunde lägga ett sådant här inlägg som första inlägg på forumet ?!
 
En nykomling som ingen hälsat välkommen än...
 
  • Gilla
MajaLasse
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp skrev:
Nä.. låsa trådar och radera inlägg brukar gå fort härinne och dessutom trodde inte jag man som nybliven medlem kunde lägga ett sådant här inlägg som första inlägg på forumet ?!
Nä, han klagade ju inte på IKEAs köksinredning så därför får inlägget hänga kvar.................;)
 
Redigerat:
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Jag har raderat personuppgifter ur det första inlägget i tråden.

Och trådskaparen vill jag uppmana att förtydliga klagomålen mot firman.

Det saknas både detaljer om vad som är fel, och uppgifter vad som kunde upptäckas före köpet.

OM tråden inte förtydligas kommer vi att radera tråden.

/Moderator
 
Ja en del fel upptäcker man inte på en gång typ kyl/frys som var avstängd då jag tillträde huset där kylen inte blev kallare än 10 grader och frysen som isade igen så att man närapå var tvungen att använda isyxa för att komma åt det man behövde. Pelletsbrännare där typ utomhusgivaren var trasig och likaså expansionskärlet. Systemet var lufta ur och bara det tog över en timme och så skulle han visa mig hur denna pelletsbrännare fungerade och det mesta stämde inte. Det går att sota själva brännaren separat och gala ägaren visade på fyra hål som han kände till men då sotaren kom så visade han på ytterligare fem hål.
Ytterligare fel som man kanske tycka är fel är då värme element som inte år fastsatta på rätt sätt och då jag påvisade detta så skulle han ordna detta men han kom aldrig tillbaka. Nycklar till ytterdörr fick jag en och det brukar följa med tre. Låset till balkongdörr obrukbar. Golvlister saknades på en del ställen då han tydligen lagt på nya golv med det år kanske inte mycket att orda om. Golvläggningen son han har gjort är väl inte det bästa jag sett och där han har omtapetserat håller tapeter på att lossna. ja är man inte så noga med det arbete man gör så får man inga kunder och det är väl därför som Han bara hade sitt företag i två år .
 
Precis allt som du räknade upp går ju lätt att upptäcka vid en besiktning före köpet. Köpte du huset osett eller hur kommer det sig att det dröjde till inflyttningen innan du såg att det saknades golvlister t.ex?

Eller har jag missförstått så att du anlitade personen som hantverkare och att golvbyte osv. skedde i ett hus som du redan ägde?
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Ja, det låter mer och mer som ett fall där köparen gjort en dålig besiktning.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
M
Men... har du köpt ett hus av denne person så har du en stor undersökningsplikt. Ett hus säljs alltid i befintligt skick och det gälller väl även utrustning som befinner sig där i? Du skriver som om du har anlitat denne person för en tjänst och inte fått vad som lovats men vid husköp fungerar det inte riktigt på samma sätt...

Edit: Trea på den bollen...
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
MajaLasse skrev:
Ja en del fel upptäcker man inte på en gång typ kyl/frys som var avstängd då jag tillträde huset där kylen inte blev kallare än 10 grader och frysen som isade igen så att man närapå var tvungen att använda isyxa för att komma åt det man behövde. Pelletsbrännare där typ utomhusgivaren var trasig och likaså expansionskärlet. Systemet var lufta ur och bara det tog över en timme och så skulle han visa mig hur denna pelletsbrännare fungerade och det mesta stämde inte. Det går att sota själva brännaren separat och gala ägaren visade på fyra hål som han kände till men då sotaren kom så visade han på ytterligare fem hål.
Ytterligare fel som man kanske tycka är fel är då värme element som inte år fastsatta på rätt sätt och då jag påvisade detta så skulle han ordna detta men han kom aldrig tillbaka. Nycklar till ytterdörr fick jag en och det brukar följa med tre. Låset till balkongdörr obrukbar. Golvlister saknades på en del ställen då han tydligen lagt på nya golv med det år kanske inte mycket att orda om. Golvläggningen son han har gjort är väl inte det bästa jag sett och där han har omtapetserat håller tapeter på att lossna. ja är man inte så noga med det arbete man gör så får man inga kunder och det är väl därför som Han bara hade sitt företag i två år .
Välkommen till forumet!

Jag vet inte om du studerat andra trådar på forumet med liknande problem som ditt. Men hur som helst, när man köper ett hus har man en långt gående undersökningsplikt. Samtliga "fel" som du nämner (utom möjligen det där med hålen i pelletsbrännaren, där jag inte fattar vad du menar) är sådant som man mycket enkelt ser t.o.m. vid en översiktlig besiktning. Det är alltså ingenting som du kan klaga på nu i efterhand.

Antalet nycklar spelar mindre roll, de flesta byter ändå cylinder när de flyttar in.

Du har tydligen köpt huset via en mäklare. Mäklaren är skyldig att upplysa dig om din undersökningsplikt samt att uppmana dig att besikta huset? Har han inte gjort det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.