Hej,
Vi har tänkt välja till golvvärme i ett 5kvm badrum i huset vi nu bygger. Vi har vattenburen radiator default.

Är det någon på forumet som gjort liknande? Jag är nyfiken på vad er kostnad var för detta.
Min byggare vill ha ca 10 000SEK i deltakostnad. Verkar detta som en rimlig peng i era öron?
/M
 
Går säkert att få ekonomi på det för ca 6-7' men de vill väl tjäna mer än så helt enkelt.

Förhandla!
 
Vad är det för golv? Klinker utan golvvärme känns mycket kallare än plastmatta utan golvvärme, så i mina ögon är klinkergolv med värme värt betydligt mer än plastmatta med värme...
 
Materialet kostar ca 4'. Sedan beror det på vad som behöver göras i övrigt vad totalkostnaden blir. Om du tänker längre så kommer fastigheten att öka i värde, så det brukar i de flesta fall vara en sund investering.

Följ min renovering på www.byggaombloggen.com
 
Jag tror att det är ett ganska OK pris. Materialet kan kosta betydligt mer än 4000. Du behöver en minishunt (radiatorvattnet är för varmt för golvärme), du behöver ev. spårad spånskiva på golvet, ev. värmefördelningsplåtar, Kan behövas tjockare flytspackel. Ofta en mer avancerad termostatreglering än den som sitter på en radiator osv.
 
Jag har tänkt utföra detta. Det jag funderade på var om deltakostnaden att lägga in golvvärme isf radiatorer vid nybygge verkligen uppgår till 10 000 sek
 
Tack hempularen.
 
Hmm, jag tolkade det som att det handlade om att lägga till elgolvvärme (och behålla radiatorn).
 
Ska du ha golvvärme så blir det som "hempularen" skriver att du måste ha en minishunt. Ett råd jag kan ge är att förse den med en liten elpatron. Det finns kompletta satser med minishunt och elpatron. Annars förlorar du komforten den del av året då värmepannan står stilla (sommaren). Jag kan lova att det är skönt att ha ett varmt klinker golv även den tiden på året.

Gjorde själv så och har varmt på golvet hela året. Detta kanske redan ingår i totalsumman angiven tidigare för det är ganska vanligt att man gör på detta viset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.