Behöver lite kulörtips.
Har idag gul tapet (med små medaljonger) i vardagsrummet. Det ser lite "plottrigt" ut, framför allt på håll. Och nu funderar jag på att måla tapeten. Vill ha någon beige färg, modell ljusare, varm (kanske lite rött i?) Samt en (mörkare?) röd fondvägg.

Några förslag på kulörer som passar ihop? :-/
 
Ingen? :-/
 
Hejsan!

Om du vill ha en riktigt varm djupröd färg så har jag ett förslag - Beckers "Kärlek"
Vi har målat den i vår tvättstuga - Bev jättebra! Kombinera med någon ljus cappucino eller latte- färg!
 
  • jul-05_107.jpg
Den beigea jag har i badrummet är ju såååå snygg. Passar ihop med alla sorters röd. Brandröd, roströd, vinröd etc.. kolla i min badrumstråd så ser du kulören. ::)
 
Lottentott:

Svårt att se på en bild kanske, men jag har nog tänkt mig en lite mörkare röd...

Ingen som kan ange NCS benämning på t.ex. (föreslagen) latte, cappucino eller annan liknande..?
 
Hej på er!

Braiga 'kaffe toner'.. med mjölk.. från ljus till lite mörkare..

S1005-Y30R, S1505-Y30R, S2010-Y30R och S3010-Y30R. (Samtliga har rött i sig)

S2010-Y30R är nog den som jag personligen tycker funkar bäst i kombination med en lite mörkare röd t.ex. S4050-Y80R.
*Hmmm* 'Beckers' "Kärlek"..? Kan det vara samma som Alcros "Kärlek"?
Alcros kärlek från AD 02 kartan?

Ja, hur det nu är med det spelar kanske ingen roll.
Närmaste NCS på den (Kärleken) är iaf S4050-Y90R.
Snygg röd det också. Och i jämförelse med S4050-Y80R så är den lite mer
åt det 'vindröda' hållet.

/Fredrik
 
Fredrik!

Ja, det är nog Alcros färg..... färgaffären hade blandat i en Beckers- färg men det är nog som du säger att den är Alcros!
 
Hejsan!
Ett lättare tips kan ju vara att behålla tapeten ifråga.. men att bara spara den som en fondvägg och istället plocka "upp" nån färg ur tapet och måla rummets övriga väggar med...

Lycka till
MVH
Sandra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.