Efterlyser en bra handtverkare som ni har haft bra erfarenhet av. Bor på Telefonplan i stockholm och behöver riva en vägg och göra en annan vägg rak, dvs göra om 3st små sovrum till två stora.

Tips?
 
  • plan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,

Jag använde Sturpens byggtjänst i samband med en vattenskada i min hall för ca 3-4 år sen. Fick ett seriöst intryck och arbetet utfördes på ett godkänt sätt. Kommer inte ihåg hyr billig/dyr han var men det var väl I paritet med de flesta andra firmor.

Håller till I Örby Slott vilket är 5-10 min med bil från Telefonplan – min erfarenhet av hantverkare är att det är en stor fördel om de håller till i närheten då det är lättare för dem att ”svänga” förbi och fixa småprylar.
 
Sorry, företaget jag anlitade hette Nypans Bygg och inget annat!
 
Tack Putt! Ska kolla upp dem!

Tacksam ifall fler kan komma med förslag på hantverkare som kan sätta upp en innervägg
 
En tanke bara, är golven lagda efter att väggarna är byggda? Eller står väggarna som ska rivas på golvet?
Medför mycket jobb om golven är lagda senare :)
 
Direktörpelle skrev:
En tanke bara, är golven lagda efter att väggarna är byggda? Eller står väggarna som ska rivas på golvet?
Medför mycket jobb om golven är lagda senare :)
Väggarna är lagda på golvet (tack o lov för det) :)
 
tacksam för fler tips på bra hantverkare i stockholm som ni tycker är bra!
 
Kolla så att företaget går runt och har funnits ett tag!. Att bygga väggar så som du beskriver är inte alls något komplicerat för en snickare. Det skulle förvåna mig om någon som funnits till ett tag misslyckas! Sen om det är över 2st innergårdar och upp för 5 trappor utan hiss så kommer säkert priset att stiga lite, gentemot om du bodde på nedre botten!
 
check private message
 
byggwork skrev:
check private message
Thank you, but ill think ill pass on the offer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.