Har en 310 från 2002 som enbart tillverkar vv som kompressorn gett upp på .Någon som vet om det går att köpa dom någon annan stans än hos nibe? Kan ju lika gärna byta den själv men kan inte hitta den som reservdel någonstans.Dom vill ha 13k för ett byte men en kompressor och lite annat krafs kan inte vara så dyrt.
 
A
Ah
Kan du byta den själv kan du sätta dit vad som helst
Det finns säker någon i närmsta större stad som har på hyllan plus allt krafset du behöver till
De kan till och med låna ut de verktyg du inte har
Fast du får ju inget ROT-avdrag då.
 
Har du grejer för att löda dit kompressorn läck sökning vacumsugning samt fyllning ? Kompressor säljer nog vilken kylfirma som helst.
 
Finns massor med värmepumpskompressorer på alibaba... Om man känner sig så våghalsig.
 
A
smurfen72 skrev:
Har du grejer för att löda dit kompressorn läck sökning vacumsugning samt fyllning ? Kompressor säljer nog vilken kylfirma som helst.
Han kan ju själv, har jag sett, iof bara i trådstarten men ändå
 
Vad är det för kompressor?
 
fylla och suga och fixa är inget problem men undrade bara i stort (har inte öppnat och kollat nuffror mm på kompressorn,har kopplat bort den så sitter ju inte i sjön direkt,,drar lite mer ström på elpatron men den gör som sagt bara varmvatten,
 
Om du kollar vad det är för kompressor så är det lättare att kolla vem som säljer dem förutom nibe.
 
om jag hinner idag skall jag mäta kondensatorn som sitter inne bakom panelen.då min kompressor inte låtit illa så är det inte säkert det är den som gett upp så ska kolla detta först :cool:
 
A
I Holland säljer de kompressorer för 835€/st som passar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.