Ett hugg från vardera sida, dit med avbitaren och väg upp den 5 mm.
Spikutdragaren är svår att slå ner i spånskiva, den är hård men skör och då gör stämjärnet ett bra jobb.

Jag har provat denna metod då vi ersatt spikarna med skruv.

Protte
 
God kväll!

Ett antal dagars slit med spånskivorna lyckades jag få bort dem:

20140303_134550.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Efter golvslipning:

20140312_101918.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Efter målning med Alcro Silverpil:


20140316_103458.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Nu ska klinkers läggas i hall och kök och jag måste flytspackla, prima, lägga fix och sedan klinkers om jag förstått det rätt? Kan ni ge mig en inköpslista av materiell för 10 kvadrat? Hur mycket kan det kosta? Sämre/bättre märke? Alla verktyg finns.


20140317_073335.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vilket slit!, men skam den som ger sig! Bra jobbat!(y)
 
ska du ha golvvärme så ska du flytspackla, ska du inte ha det är det nog billigare att limma golvgips med Ardex S48

Storlek på plattor? Över 25*25cm så ska du använda flytfix
Har du aldrig lagt klinker så kanske du ska investera i nivådistanser och en tång för att få plattorna i vår (kan vara riktigt bra även vid stora plattor då flytfixet sjunker lite)
 
Golvvärme är beställt och läggs av en elektriker i veckan. Plattorna är 30x30. Kommer nog att köra armeringsnät med distansklossar underst. Därefter primer, sedan flytspackla för att sedan lägga klinker på fix. Låter det som en idé? Blir en del shopping av diverse grejer i veckan och helgen =)
 
på med primer, häfta nätet mot golvspånskivan med en rutas överlapp, låt elektrikern lägga slingan, flytspackla och lägg plattor
armeringen ska vara rostfri 2,5mm, det ska inte gå mer än kanske 48h mellan primer och spackel (lite olika beroende på leverantör)

30*30 då ska du ha flytspackel och en 10mm kam (om plattorna är ca 10mm tjocka, annars jäser det upp mellan fogarna)

Köp nivåpinnar som du sätter ut för att se hur högt du ska spackla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.