Tänkte regla upp en ny innervägg ca 30-40cm från den befintliga ytterväggen. Anledningen till detta är att jag ska göra en ny vägg till där jag ska sänka in TV'n samt kringutrustning.

Några frågor kring detta:

1. Kan det bli problem med utrymmet mellan den nya innerväggen samt ytterväggen? Kyla, fukt eller liknande.
2. Jag tänkte regla upp med 45x75 och enbart använda mig av OSB (ingen gips på det) Är det några problem med det?
3. Syllen tänkte jag lägga lös direkt mot parketten och endast skruva fast med vinkeljärn mot ytterreglarna som kommer att sitta fast ordentligt :). Problem med det?
 
Bara om du har ett fönster bakom väggen...

Klokt att inte skruva i parketten. Det enda jag kan tänka mig är att det kommer att bli dammigt mellan väggarna.
 
OSB som ytskikt alltså? Det ser ju inte så kul ut och går ju inte tapetsera eller så på.
 
Hmmm...
Måste kanske fundera vidare på det med OSB som ytskikt. Trodde i min enfald att jag kunde grunda samt tapetsera direkt på OSB. Är inte riktigt vän med gips då jag tycker att det är tråkigt mtrl att jobba med...
 
Spånskiva kan ju vara ett alternativ om du tänkt tapetsera. Det är ju inte helt optimalt men 100ggg bättre än OSB i det fallet.
 
S
trämatrial är inget vidare att tapetsera på.
har man riktigt tur och stabilt inomhus klimat så slipper man att tapeten spricker.

förstår dig att du inte tycker om gips.

men om du nu monterar någon träskiva limma skiverna på regeln och sedan skruva
 
Problemet löst, reglade upp ny vägg och 12mm MDF istället på detta. Grundmålat + tapet på det = nu är TV'n inbyggd i väggen. :cool:
 
  • Gilla
Sirtingeling
  • Laddar…
Buuzzz skrev:
Problemet löst, reglade upp ny vägg och 12mm MDF istället på detta. Grundmålat + tapet på det = nu är TV'n inbyggd i väggen. :cool:
Du glömde bilderna :)
 
Sorry, ska plocka fram lite bilder när jag kommer hem till helgen (y)
 
"Lovade" lite bilder. All ström, data, högtalarkablar mm kopplat bakom väggen. Bryter strömmen till allt från en strömbrytare på väggen bredvid strömbrytaren till takbelysnnig mm.
Servicelucka under hålet för förstärkare mm. Sitter även en fläkt bakom TV'n.
Har även byggt en större "ram" utanför den befintliga där TV'n sitter nu. Detta så att jag ska kunna plocka ut den befintliga tv'n (60") och rymma en 70" om det kulle bli byte till större tv. Detta kan jag göra utan att riva väggen. Jag behöver bara skära av tapeten där skarven ligger mellan de olika ramarna.
efter.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
litenärmare.jpg
 
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Snyggt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.