Är ute efter en stilren lucka med bra isolervärde. Luckan kommer nämligen vara precis bakom sängbordet, så helst skulle man vilja att den såg ut som en vanlig inspektionslucka i plåt utan att foder.
 
håller du på att bygga nu finns det en lucka man kan spackla in och tapetsera över så den knappt syns alls,
så trycker man in den så den släpper i låset, satte en sådan hos en familj för ett tag sen heter Thonic TC-ID finns nog på de flesta bygghandlare som är lite bättre sorterade eller så kan de nog ta hem.
 
pjapen skrev:
håller du på att bygga nu finns det en lucka man kan spackla in och tapetsera över så den knappt syns alls,
så trycker man in den så den släpper i låset, satte en sådan hos en familj för ett tag sen heter Thonic TC-ID finns nog på de flesta bygghandlare som är lite bättre sorterade eller så kan de nog ta hem.
Problematiken är att jag ska ha en centraldammsugare där inne. Så jag kan byta påse en gång om året iaf :/
 
den finns väll i 600x600 men blir aningen dyr kanske
 
pjapen skrev:
den finns väll i 600x600 men blir aningen dyr kanske
Den är väl inte isolerad vad jag kan se?
 
Tror inte dammsugaren mår bra av att sitta på en kattvind, där kan ju bli -15 på vintern, ska den inte hålla mer än något år, lär ju bli kondens där ute när du suger ut varm fuktig luft till temperaturer som inte kan bära denna fukten, vart tar allt detta vägen?

bygg en isolerad låda till dammsugaren så behöver du inte ha en isolerad lucka om det inte är för ljud och då är det bättre med en brandlucka den tar ljud riktigt bra.
 
pjapen skrev:
Tror inte dammsugaren mår bra av att sitta på en kattvind, där kan ju bli -15 på vintern, ska den inte hålla mer än något år, lär ju bli kondens där ute när du suger ut varm fuktig luft till temperaturer som inte kan bära denna fukten, vart tar allt detta vägen?

bygg en isolerad låda till dammsugaren så behöver du inte ha en isolerad lucka om det inte är för ljud och då är det bättre med en brandlucka den tar ljud riktigt bra.
Har redan pratat med olika leverantörer om detta. Inga problem, man behöver bara isolera utblåset. Men det lutar nog åt en utvändig taklucka. Fick med en sådan just för det utrymmet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.