Hej,

Jag är på jakt efter gamla järnrör i mässing/svart järn för att bygga ben till mitt barskåp och även lite hyllor. Är det någon som har ett tips på var jag kan få tag på något liknande som i den bifogade bilden? Antingen i Stockholmsområdet eller på webben.

Tack på förhand!
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hornbach har det mesta på hyllan
 
Problemet för dig blir att du måste ha utrustning för att kunna skära gängor i ändarna på rören som du ska ha mellan dina kopplingar på bilden för rören säljs i raka ogängade längder.
 
http://www.rinkabyror.se/artiklar/ror-och-rordelar/blaa-ror-och-svarta-delar/ har väl det du ska ha om du föredrar postorder, rinkabyrör brukar hålla bra priser också.

Jag tänker mig att man kanske skulle blästra dom och sedan svärta som man gör med kaminer? Fast då den moderna varianten som gör att det ser lite grafitgrått ut. För att du ska få en lite beständingare/rostfri yta? Jag bara spekulerar nu, aldrig gjort använt sådan sotning på någon produkt själv, men sett lite grafitgrå kaminer och det ser väldigt trevligt ut. Du får ju en väldigt mjuk, jämnt stålfärgad yta, av blästringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.