Har ett uterum och förråd där taken möts i olika höjder.
Postar en sådär bild på detta.
Problemet är på vintern då rännan fylls med snö och sedan kryper in under plåten till vänster på bild och även in under ränna och takplåt.
Slutar med att massa vatten rinner ner i uterum när snön smälter.
Har även läkt in vid riktigt häftig regn.

Någon som har någon ide om hur jag bäst löser detta??
Kan ordna mer bilder om det skulle va nått.

Hade själv en ide.Plåten till vänster som hänger över rännan.Tänkte ordna en bredare sådan och spika fast likadant men ist dra den bakom/under och upp över takplåten för att sedan lägga nytt takplåt.Låter detta vettigt??


1394207247257.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hade nog gärna sett bild med dom båda taken syns. men vrf inte bara ta plåt som är vinklad 90grader och spika den som den som redan sitter där bara att du låter plåten gå ut över det andra taket så det rinner av där istället för i den närmaste rännan :)
 
Skall ta ny bild imorrn.
Plåten är nog mer där som ett skydd utan någon speciell funktion tror jag.
 
Här kommer en bild till.

Skall byta plåttaket men vill gärna hitta en bra lösning innan jag ger mig på det.
 
  • 1395068941909.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
jag skulle höja taket till höger. jag skulle inte vilja ha den där knäcken mellan delarna
 
Ja, bäst är nog att riva det högra taket och göra om det, så att det lutar åt höger istället för åt vänster. Men det kanske inte går, det vet vi ju inte för det syns inte i bilderna. Det kanske slutar mot en högre husvägg där också?
 
Min tanke var att bygga ihop så att allt blir ett stort tak och lutar andra hållet mot grannens trädgård.Finns ingen byggnad elr liknande på andra sidan.Bara trädgård.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.