Hej,

Har ett hus byggt '56 och tillbyggt '71. Tyvärr har inte kommunen ritningar för hur avloppet är dragit. Jag har gjort en ritning på källar delen och vill ha lite hjäpl/tips var avloppen kan gå. Har markerat så här:
Blå= Avlopp i golvet, Grön=Toalett (det i gamla garaget har en manshett med skruvlock i golv ingen aning varför det är eller var så). Svart=riven bastu där man har gjutet igen ett avlopp, skall tas upp) Grå=Verkar vara där det går ut.I Pannrummet är det i övre högra hörnet i bilden ett avlopp som går ned och är anslutet mot det som finns i rummet. Detta kommer uppifrån köket. Frågan är hur de är kopplade ihop. När jag så småningom skall göra om tvättstugan och bastu/dusch så vill jag samtidigt fixa de gamla avloppen. Hur/var kan de vara samman knytna? Dessa i gamla garaget vill jag nog bara sätta igen då detta kommer förmodligen bli ett förråd eller nått.
 
  • Avlopp.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Man kan hyra en FLIR-kamera, och spola massor med varmvatten. Är plattan kall och rören ingjutna så kommer det synas efter en stund.

Det kan gå med metallsökare, men finns det armeringsjärn så är det rätt kört.
Ev kan man sätta en sändare i ett rör och lokalisera det med sökare. Samma risk med armeringsjärn där också.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Ok. Det visste jag inte. Tack
 
Kommunen grävde av avloppet utanför min förrförra lägehet när de var i huset mittemot. De ville inte kännas vid att min dusch blivit bajsfontän, fast det sjunkit undan ute på vägen :)

Spolbil nummer två som försökte rensa hade en sändare på kameran. Han kunde peka på att där röret tog slut, var kant i kant med trottoaren :)
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.