Hej,

Finns det hustillverkare som erbjuder något slags säkerhetspaket för hus? Vad jag letar efter är exempelvis: Säkerhetsdörr och lås, larm, inbrottssäkert glas (pansar glas), etc.

Självklart finns inget 100% skydd om man nu inte vill ha ett hus utan fönster och bygger 1m betong väggar. :)

Någon som har erfarenhet av detta?

Paranoid
 
jag tycker att en vanlig villa dörr i dag duger bra om man byter till ett assa evo hakregel och bakkantssäkring som man skruvar in i karmen genom gånggärnet
vilket hänger upp dörren vid stängt läge då får du ej ur dörren ur karmen....

Pansarglas kan bli dyrt... ett billigare mer använt sätt att att man monterar krossfilm
på glasrutan vilket man kangöra efteråt gör att glaset inte går att krossa utan att även om man slår sönder rutan splitrass och det krävs mycket jobb för att komma igenom...

när det gäller larm bör man tänkta till lite då det finns många som erbjuder både
trådlösa och trådburna, att tänka på är att har man mycket värde i huset och det finns
krav från försäkringbolag är oftast trådlöst att utesluta då de ej är godkönda i någon
larmklass.

vad jag vet så är modulent hus den enda jag har sett som erbjuder ett färdigt larmpaket
till alla sina hus som standard.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.