ullberg
Det är kanske inget jätteproblem i dagsläget med billigt lagringsutrymme, men går det på ett smidigt sätt att återanvända bilder man laddat upp på BH?

Jag har sett att de får någon form av nummer, kan man referera till det och hur tar man reda på bild X:s nummer? (Sitter bara med appen just nu, kanske andra halvan är uppenbart i en webbläsare)

/U
 
Det går att göra via Utökad svarsruta och Bifoga-gemet på datorn (där ser man alla bilder man laddat upp) men jag tror inte att det går via appen.
 
ImageUploadedByByggahus.se1374155365.695056.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
test
 
Mja, det är som Per säger svårt via appen, men som sagt var, lagringsutrymme är nästan gratis idag. Totalt kostar alla bilder som någonsin laddats upp på byggahus runt hundralappen i lagringskostnad, så det är bara att ladda upp på nytt. :)
 
ullberg
När Per lärde mig detta började jag använda det, och det är rätt bra ibland, lättare att hitta bland de bilder jag har laddat upp här än alla jag har på telefon / dator.

Men nu tror jag funktionen är borttagen, eller missar jag något? Finns det i så fall planer att den ska komma tillbaka?

/U
 
Redigerat:
Funktionen "Mina bilder" (=bilder som du själv laddat upp) kommer tillbaka inom kort. Förhoppningsvis redan inom några dagar.
 
Nu finns det en "Visa bilder" länk under alla avatarer. Länken leder till en sida som visar upp alla bilder som den användaren laddat upp. Dina bilder ullberg finns på den här sidan: http://www.byggahus.se/inspiration/användare/53635

Det finns också en "Mina bilder" länk under Inspirations-fliken som leder till samma sida.
 
ullberg
Jag såg det tidigare idag och insåg att det var detta du avsåg med tidigare inlägg om "mina bilder".

Detta tar mig en bit på vägen men det jag var ute efter var att kunna återanvända bilder när jag gör inlägg.

Med "mina bilder" kan jag hitta tillbaka till bilden, men om jag vill återanvända den måste jag ladda ner den till datorn och ladda upp den igen, vilket känns lite krångligt. eller kan jag direktlänka till den? (Fattar inte riktigt hur iom att det inte är en bildlänk utan något från ert CMS-system)

/U

EDIT: förut kunde man få upp dem via utökad svarsruta och bifogafunktionen (gemet), där kunde man direkt lägga in dem i det nya inlägget...
 
Redigerat:
Orsaken till att vi var tvungna att ta bort den så kallade "asset manager" (där man kunde återvinna tidigare uppladdade bilder) var att den hade ett säkerhetshål som skaparna (Yahoo eller vBulletin eller hur det nu var) inte längre ville fixa. Det är därför man nu är tvungen att ladda upp en bild åt gången.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.