Hej

Vad tror ni om årets säsong; när är det bäst läge att köpa klippare för att få bäst pris ?
Förra året var ju ett händelserikt år med priskrig på Bosch.

Ska man köpa nu precis innan säsongen eller vänta någon vecka till när alla tillverkare slåss om att få ut sina maskiner till oss ?

/Mortimer
 
Prisjakt har en prisstatistik över tid, kolla den
 
Jag valde att köpa på hösten när dom vill bli av med sina lager.
 
Försäsongspriser kan vara bra, själv köpte jag min AM330 tidigt förra året och fick 2000:- i rabatt mot listpriset samt att säljaren skickade med extra tråd och märlor värt över 1500:-
Med facit i hand hade jag inte kunnat få en bättre deal senare under året.
 
6
Jag fick ner priset på en Automower 330X hos min lokala återförsäljare till 24600kr som är det lägsta priset på prisjakt. Den lokala återförsäljarens ordinare pris är 26900kr. Finns nog lite prutmån verkar det som. Det var i förra veckan jag fick det priset, så även nu i början på våren så går det att få bra priser.
 
Tittar man på Prisjakt s låg priset högt i början på Gardena R160 men under hela sommarhalvåret så hade det sjunkit till en o samma nivå. Den går ju att få för 14.500kr nu med prisgaranti hos större byggvarumarknader.
Frågan är om man ska lägga en order i helgen, eller hoppas/tro att den kan sjunka ännu mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.