Nummer 1 orchid myst

jag är en glad amatör som verkligen älskar att driva upp mina egna grönsaker och blommor.
med glatt hjärta delar jag sedan med mig till vänner och bekanta, allt för att glädjen med växter ska omfatta så många som möjligt. Med lite fin utrustning tänker jag att fler frön skulle gro vilket skulle ge ytterligare glädje i vår lilla by!
Ulla Raslöv
fellingsbro
 
Svar: 1. Orchid Myst

Mitt mål är att i så stor utsträckning som möjligt bli självförsörjande när det gäller mat. Jag har kommit en bit på vägen och odlar en hel del som det är - jag skulle verkligen behöva ett odlingspaket så att jag slapp tomma mjölkpaket som krukor. Mina plantor skulle bli bättre och ge större skörd om jag lyckedes kamma hem detta paket!

Eftersom det är mörkt länge här uppe så kan jag inte förkultivera så tidigt på året som jag skulle vilja.

Hoppas så mycket på vinst - det skulle vara underbart
 
Svar: Orchid Myst.

Jag jobbar med särskoleelever och vi har nu i vinter flyttat med våra ungdomar till nygamla lokaler. Från att ha hållit till i ett källarplan har vi nu fått stora ljusa rum i en annan byggnad med högt i tak, enorma fönster och fönsternischerna är drygt 50 cm djupa. Vi har vår här nu och har börjat prata vårtecken och sett snödroppar, krokus och hört fågelsång under våra soliga promenader i närområdet.
Eleverna är mycket nyfikna och vi har pratat om att sätta frön av lite olika slag.
Plats för odling har vi, som ni förstår, och nu hoppas jag att ni vill ge oss förutsättningarna för att med riktig proffsutrustning få vara med om det under som det ju är när ett litet frö vaknar till liv och växer upp genom jorden.
 
Orchid Myst är mitt svar! Har en underbar sambo som har tålamod och gröna fingrar och drömmer om ett hus på landet. Att vinna detta fina hus vore helt magiskt, hon hade blivit överlycklig. Vi har i helgen varit i Amsterdam och där har hon köpt på sig massa med fröpåsar som hon vill plantera och pyssla om. Håller mina ogröna fingrar och tår och hoppas på turen.
 
Svar: 1 Orchid Myst

Att odla chili i en lägenhet, är inte det enklaste jag vet. Med en växtarmatur blir resultatet givet, plantorna mina kan få en bra start i livet
 
Veckans vinnare är vår medlem Arvcop, som tar hem ett odlingspaket från Wexthuset. Nu hoppas vi att ni får smaka massor av egenodlad sallad. Stort grattis från redaktionen!


Motivering: Min familj växer så det knakar, mitt hus renoveras innan det brakar men växter är något vi saknar. När grabben på två år inte smakat på egenodlad sallad men klarar att ladda batterierierna till skruvdragaren är detta pris mer än passande. Vårkramar från byggfamiljen
 
Oj, vad glad jag (och barnen) blir :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.