Hej,

Ett stort elbolag vill hyra åkermark tre mil utanför medelstor stad för att ha som upplagsplats vid sitt arbete. Jag undrar om det finns nån riktprislista eller ifall någon insatt har koll på vilket pris/m2 som brukar tillämpas i dessa fall?

Mvh
Bimbi
 
Du har inte behov av att renovera någon vägbit eller gårdsplan? Brukar vara enklare att få dyl jobb utförda efter att dom är klara med sitt jobb, då de ändå behöver återställa upplagsplatsen.

Kostnadsmässigt kan det för din del bli värt mer eftersom du slipper startkostnaderna för entreprenadmaskinerna.
Beroende på tid och yta så kan det ju vara tal om topdressning av vägen och hyvling tex.
 
  • Gilla
Granisen
  • Laddar…
Tack corre,

De erbjöd inte en krona, det var dåligt tyckte jag, men det hade de aldrig gjort sa han.

Mvh
 
Dom erbjöd ingen hjälp med återställning el renovering? Isf behöver du ju inte ha dom på marken ;)
 
Jag tar för givet att de återställer där de varit annars har jag ingenstans jag behöver deras hjälp. men tycker det är jobbigt att säga nej då blir det ju att någon annan i byn ska erbjuda gratishjälp. :(

MVh
 
"Låna ut mark utan ersättning? Näe, så har jag aldrig gjort innan!"

Ingen i byn behöver erbjuda gratishjälp.
 
D09
Göteborgs stad tog 35kr /m2 när vi gjorde ett arrendeavtal för några år sen.

Då var marken tvungen att fixad för att kunna nyttjas.

Om du upplåter din mark kan det ev finnas behov av ett tillstånd från kommunen som heter " miljöfarlig verksamhet"

Tycker absolut att du ska ta betalt
 
återställande samt fix av ev vägar.

Sedan en symbolisk summa på ett par tusenlappar. Då förutsätter jag att det gäller en begränsad tid, max ett par månader.
Det hade jag tyckt varit OK som entreprenör.
 
Se till att få uppgörelsen dokumenterad bara. Jag lånade ut en markplätt åt Trafikverket för nått år sedan. Dealen var att de skulle återställa och fylla på lite jord sen. Tji fick jag, en dag var grejerna bort men skräpet och hjulspåren var kvar. Trafikverket anser sig inte ha det minsta ansvar för sina underentreprenörer... Sista gången jag är hjälpsam utan hyresavtal.
 
Så jävla dåligt att inte betala hyra för marken man använder. Det är inga fattiga kyrkråttor vi pratar om utan elbolag som gör enorma vinster varje år. Men betala för sig, det går inte.
 
Bambi skrev:
De erbjöd inte en krona, det var dåligt tyckte jag, men det hade de aldrig gjort sa han. - - - tycker det är jobbigt att säga nej då blir det ju att någon annan i byn ska erbjuda gratishjälp.


Organisera er! Och hälsa från byn: "Vi har heller aldrig hjälpt elbolag" ...
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.