P
Köpte en grohtherm 3000 duschblandare i Januari 2014.
märkte direkt att temperatur och flöde började självsvänga så snart jag rörde termostat vredet..Jag fick vänta 1,5 månad innan det kom en kille och bytte termostat på den. Samma symtom efter det.
Grohe skickade en ny blandare som monterades idag med samma symtom. Står börvärdet i mitten så börjar den svänga mellan kallt o varmt.. Mycket obehagligt att duscha. Trycket blir ju också påverkat eftersom termostaten jobbar så fort den kan mellan kallt o varmt. Ca 1 hz. Håller jag duschmunstycket i slangen så studsar den i takt och även slangen rör sig. Lyssnar jag på vänster sida där termostaten sitter sitter hör jag ett surrande ljud fram och tillbaka.
har provat med bara slang, grohes eget dusch munstycke och ett annat. Samma sak.
jag bor i villa i Västerås och har fjärrvärme. Så vattentryck är bra och jämt och varmvatten finns hela tiden. Blandaren sitter på övervåningen längst bort så trycket är lite lägre än på andra ställen. Jag har en lite längre duschslang.
mycket konstigt fenomen. Både Grohe och rörmokaren kliar sig i huvudet. Varför drabbas bara jag?
är det någon på detta forum som hört om något liknande?
om jag får pengarna tillbaka vad ska jag köpa i stället?
 
Välkommen till forumet!

Är det en 160cc duschblandare som spökar för dig?

Skulle satsa på något från, Mora, Fm Mattson, Oras, Tapwell, listan kan göras längre och det finns ju en massa olika blandare från de tillverkare jag nämner.


mvh
 
P
Ja det är 160cc. Den är egentligen 150cc men de har monterat två övergångar till 160cc
Trodde Hans Grohe gjorde de bästa blandarna som håller längst? Så var det iallafall förr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.