Det är precis sådana tankeställare som man kan få stor nytta av om man har gjort rätt från början.
Vi har världens möjlighet att bygga en bra grund för livet nu när vi kan bo som vi gör utan direkt hyra och spara ihop en till ett stabilt hushåll och ekonomi.
Det är också precis därför vi behöver ställa oss dessa frågor och göra våra val runt dem. Vi är så glada för alla bra svar vi har fått, tack!

Om vi bygger upp ett scenario där vi är intresserade av ett hus på 3000000kr
Utan att tänka för mycket runt omkring vad skulle ni säga är en realistisk och bra minimum nivå för en kontantinsats?
Våra tankar går på minst 20% (600000kr) Vi känner att det är rimligt att nå inom 3 år då vi i nuläget sparar runt 70% av våra löner i månaden. Men som sagt vad skulle ni säga i denna fråga? :)
 
C
Vi skaffade vårt första hus 1969 ,jag 24 hustrun 22, något av det bästa vi gjort...Vi är fortfarande gifta har vuxna barn o stora barnbarn.....Inte tänkte vi separation etc. Vi var ju unga o kära.....Kör hårt det här grejar ni....

Kanske bör jag tillägga att miljön skapar ju människan....O jag jobbade med försäkring o hustrun på bank, så vi var väl lite fega, vi såg ju bägge elände..... Men det gick ju bra för oss! Gå in i det här med öppna ögon, ni är säkert så eftertänksamma, bara att ni frågar här t.ex. visar ju att ni tänker till!:)
 
  • Gilla
tjorven12
  • Laddar…
Fantastiskt roligt och inspirerande att läsa!
Tack för uppmuntran, vi blir så motiverade av att höra såna här saker :) Nu återstår bara lite slit innan vi är där på riktigt och det ska bli så roligt! En dröm som kommer att besannas :)
 
  • Gilla
Hasse11
  • Laddar…
Köpte ni hus eller skiljde ni er?
 
B Bopåzoo skrev:
Köpte ni hus eller skiljde ni er?
Här håller vi en trevlig ton och frågar begåvade saker, mitt tips är att du frågar på flashback istället.
Men ändå, hoppas frågan landar rätt!
 
B Bopåzoo skrev:
Köpte ni hus eller skiljde ni er?
Från Tjorvens profil:
Skärmdump av en användarprofil på ett forum, som visar senast online-datum markerat.
 
  • Gilla
anaitis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.