så jag och min familj kan få mysa i trädgården lite nu när våren kommer <3d^_^b
 
1. Orchid Myst

Lär mig allt om växter i ett hem,
hur jag skall så och sedan vattna dem,
skall de ha mörker eller ljus,
hur gör jag om de drabbas av lus,
i vinsten finns kruka och frö,
hoppas få lära allt så de kommer i rätt miljö
 
1: Orchid Myst

Eftersom frugan just nu ockuperar varenda ledig lampa för att använda som växtlampor hade det ju varit lite guldstjärna om jag hade kunnat överraska med detta paketet.
 
Svar: 1

Odla är kul!
 
Svar: Nr 1

Det vore kul att få visa barnen hur man kan odla sina egna blommor/grönsaker!
 
Svar 1 Orchid Myst

För att fixa egen kryddodling året runt skulle jag behöva hjälp med belysningen, och för att dra upp egna tomatfrön behöver jag hjälp med belysningen. Att få andra fröer + belysning vore en extra kick för en amatör med stor trädgård msom aldrig haft tid med köksträdgård förrän nu.
 
Svar: Nummer 1 Orchid Myst

Min familj växer så det knakar, mitt hus renoveras innan det brakar men växter är något vi saknar.

När grabben på två år inte smakat på egenodlad sallad men klarar att ladda batterierierna till skruvdragaren är detta pris mer än passande :)

Vårkramar från byggfamiljen
 
Jag är precis uppe i ett riktigt renoveringsprojekt då jag nämligen köpt ett hus ute i skärgården utanför Stockholm. Byggahus.se har hjälpt mig enormt genom detta projekt som nu kommit halvvägs. Väggar rivs, tak målas, tegelväggar hittas mm mm. Som ni ser så är alla dessa projekt inomhus men det är ju ute jag vill spendera min tid och vad skulle då inte passa bättre än ett odlingspaket till en trädgård som inte tagits hand de senaste åren, säkert sedan jag föddes för 25 år sedan. Jag älskar trädgårdar och längtar tills växthuset, landet, rabatterna och allt annat som gör en tomt till ett hem är på plats. Vårkänslorna spritter i kroppen och jag kan inte vänta på att få ta fram motorsågen, gräsklipparen, yxan och allt annat man behöver för att rota fram en gömd pärla, en trädgård.
 
Svar: 1 Orchid Myst

Är ingen odlare men man måste starta någonstans, och ett startpakett vill vara hjälpen att få pushat mig!
 
Rätt svar är orchid myst

ser fram emot första sommaren i huset med vår 2åring och försöka få henne att förstå att grönsakerna inte "växer" i affären som hon så glatt sa i vintras... Med odlingspaket kan vi också komma igång lite tidigare och på nära håll följa växten från frö till (förhoppningsvis) mat. Något jag tror kan få henne liiite mer grönsakintresserad vid måltiderna!
 
Svar: 1) Orchid Myst

Jag drömmer om en härlig italiensk sallad. På riktigt. Med krispiga gröna blad, knaprig gurka och söta, små tomater. Bara med hjälp av denna vinst kan drömmen hamna på min tallrik!
 
Svar 1: Orchid Myst

Tack vare Wexthuset och Byggahus.se har vi möjlighet att både förodla proffsigt och fullfölja byggprojekt som legoväggar och gröna tak. Vi behöver inte välja vad vi ska lägga krut på när salladsbladen växer som barn mot solen tack vare att det smarta odlingspaketet gör jobbet. Både vi vuxna och våra barn ser fram emot att följa er guide om växtvägg! Helst av allt försår vi den gröna väggens växter under Wexthusets lampa!
 
Svar 1

Jag har alltid haft problem med mina odlingar. Om jag inte odlar för sent blir det för tidigt.
Men med lite extra hjälp så kanske det kan ordna sig för mig också!
 
Svar 1. Orchid Myst

Vi har en ny trädgård som behöver mycket kärlek och gröna fingrar. Den här vinsten skulle få både mig, min sambo och vår lilla ettåring att finna inspiration till trädgårdsarbete och plantering. Det skulle passa oss perfekt!
 
Orkidenäring - Orchid Myst, .

underbart att se det gro och växa inne, innan man kan njuta av all prakt ute!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.