Hej
Jag har fått våtrumsskivor av min granne till vårat badrum. Men han vet inte vad skivorna kallas och hur dom ska monteras. skivorna är släta på ena sidan och på andra sidan är dom ruggiga med en glasfiberväv på, dom är 900x2400x12. Dom går att skära med gipskniv men det blir inte så fina snitt. Min fråga är om det är någon som vet vilken sida som ska vara utåt och hur dom ska skruva (typ av skruv och längd)? Skivorna ska sitta på 15mm plywood och det ska vara matta med kakel på utsidan bild 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
hur gamla är dom?
 
vet inte men jag har haft dom i ett halvår.
 
S
räcker dom till hela ditt badrum?
jag skulle aldrig använda olika på väggarna
 
jag har 40 skivor, ja det räcker
 
S
bra det. jag skulle skruva upp dom . men först skulle jag veta att dom är godkända.
jag hoopas du hittar någon som vet vad det är för skiver.
 
T
Aldrig sett denna variant, ser ut som en prototyp om du frågar mig:x Hade satt den släta sidan utåt..........
 
Skicka ett mail till gyproc och fråga. De kanske vet..
 
T
Grannen måste ju veta var han har fått skivorna ifrån?
 
Han säger att han fått dom från Beijer i Ale. Dom hade slutat sälja dom för att snickarna tyckte dom var jobbiga att sätta mot plåtregel. Jag ska ringa till dom imorgon och höra om dom vet mer.
 
S
ja, det kan ju vara dom som inte ville ha längre för dammet i dom retade näs och hals
 
Passa på att ringa försäkringsbolaget också. Fråga dom om dom tycker detta är ok.
 
Är inte det där LIP skivor?
 
S
TeroM skrev:
Är inte det där LIP skivor?
du tänker på den före "frigolit"skivorna?
 
Var inne på beijer i Uddevalla igår med en bit och dom trodde det var Eco Board. Fick med ett pruduktblad på den och enligt faktan på den verkar det stämma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.