Vart vänder man sig för att få hjälp med att titta på en tomts styckningspotential så att säga?
Någon?
 
Till slakteriet...
Nä skämt osido!!
Utstyckning av ev tomt el annat e det lantmäteriet som gör. ;)
 
Det är till lantmäteriet som du kan vända dig med dina frågor. De borde kunna svara på frågor både om potential och möjligheter.
 
H
Kan jag kanske passa på att fråga :

Kostar styckningen något? :-?
 
Jo det gör det, tror dom tar betalt per kvm om jag inte minns helt fel. Dock vet jag ej hur mycket. ;)
 
Kolla din kommuns hemsida. Där kanske lantmäteriet har sin prislista.
 
Och visst kostar styckningen något. 14000 - 18000 närmare bestämt. Huga! Och detta enbart om ingenting krånglar.
 
Lantmätare betalar man per timma.  Men för en mindre fastighetsreglering av denna typ erbjudes fast pris om 14 Kkr plus moms (om jag är rätt underrättad).

"Styckningspotential" var ett kul ord.  Hur hårt man får exploatera en fastighet framgår i första hand av bestämmelserna i detaljplan.  Ibland framgår redan där hur små tomterna i området får vara.  Där står också hur stort man får bygga.  

Byggbara tomter är idag hårdvaluta.  Ring upp några kataloghussäljare och fråga vad de skulle vilja göra med din mark.  Alltid är det någon som nappar betet med hull och hår...

;)
 
H
Okej, då vet jag på ett ungefär.
Tack ;)
 
I vissa kommuner har man egen Lantmäterimyndighet, och då vänder man sig alltså till kommunen istället för det vi i dagligt tal kallar "Lantmäteriet" som då syftar på det statliga Lantmäteriet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.