237 skrev:
Rea på k5 nu! 2795:- på Bauhouse. Kommer stå och knacka på dörren i morgon 9:00 :)
3195:- för en K5 premium på webhallen.
Premium har slangvinda som K5 saknar. Borde gå att nyttja prisgarantin och få ner priset på en K5 premium.
 
FredrikR skrev:
3195:- för en K5 premium på webhallen.
Premium har slangvinda som K5 saknar. Borde gå att nyttja prisgarantin och få ner priset på en K5 premium.
Tack! Slapp jag knacka på dörren. Får bli en tur till webhallen istället :) värdelöst utan slangvinda.
 
Är det ungefär nu vi ska börja lobba för en K7 eller HD maskin?:cool:
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
K7 går väl inte till en 10amp säkring med sina 3kW?
 
237 skrev:
Det där var ju jäkligt märkligt? Det är bara på deras hemsida som det står 2,5kW
Alla andra produktblad säger 3kW.
[länk]

vilket ska man lita på?
Man får ju hoppas Kärcher har rätt på sin sida, men man vet ju aldrig.
:)
 
matte75 skrev:
Kolla upp Stihls högtryckstvättar innan du bestämmer dig. Jag köpte en Stihl RE-128plus förra året och är skitnöjd den. Kostar ca 3500kr enligt Stihls hemsida:
[länk]
Hej

Det är Nilfisk som tillverkar Stihls högtryckstvättar. 128 serien är samma som 130.2 hos Nilfisk. Men oftast är Nilfisk billigare.

//Calle
 
FredrikR skrev:
Man får ju hoppas Kärcher har rätt på sin sida, men man vet ju aldrig.
:)
Ja man kan ju hoppas på det men det verkar vara lite förvirrat med olika specifikationer.
Frågan är väl om det går att köra 2,5kW på 10 amp säkring?
Har för mig att jag läst att man räknar 230V x 10amp alltså 2300w på en 10amp säkring? Då är det ju iaf kört med 2,5kW ?
 
Står 3kW på tyska Kärchersidan ser jag nu, bör ju vara samma här.
Jo man räknar så, dock tvivlar jag på att den tar 3kW konstant.
 
Nej det är nog inte samma. Man gör ju marknadsanpassningar och det är väl inte första gången en maskin fått en lite mindre motor.

Med en 13A säkring borde det ju funka med vilken som om man har hygglig spänning in i huset.
 
Va till bauhouse och kollade, 3kW är det på K7

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har 13A uttag vid bilarna men bara 10 på baksidan, sen kanske man vill kunna använda andra uttag i huset utan att säkringen går. Får bli en K5 men webhallen har inga i lager och tar väl en stund att få hem för dom.
 
...nej ge inte upp så lätt det är ju pga detta man uppfunnit 3-fas-tvättarna.....:)
 
  • Gilla
237 och 1 till
  • Laddar…
Bästa vore det att köpa en dieseldriven varmvattentvätt så behöver jag inte vara oroligt att lacken är skitig på bilen för den har jag redan blåst av med en sån tvätt :)
 
Provade 5.85 och jag tyckte den kändes extremt rapplig. Lite för klent tryck också. Spolade i hjulhusen på min bil och det var riktigt svårt att få bort lera. Ändå matade jag den med varmvatten.

Ingen K7 på rea? Annars får det bli en 3-fas tvätt som jag kör på varmvatten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.