Är på jakt efter en billig avfuktare för att ha i tvättstugan för att torka tvätt. Ska dessutom köra ett konvektor element i samma rum.
Ska man gå på de där 1000kr varianterna eller är det värt att lägga mer?
Jag vet inget om de där apparaterna och är tacksam för info. :-?
 
Jag köpte en på Coop Forum för 1200kr.. fungerar mycket bra... kommer in på namnet nu bara..
 
Hej!

Köpte också en billig på COOP  ca. 1000:- kr  för ett och halvt år sedan ,
funkar utmärkt i tvättstugan .

mvh/sae
 
[url]http://www.radron.se/templates/test____4232.asp[/url]
 
Jag skulle dock aldrig lägga 4000kr på en avfuktare som vissa kostar...

Hur svårt är det egentligen.. Ett kylelement och en fuktsensor...
 
Köpte själv en Mitshubichi eller hur det stavas...tyckte den var tyst snygg och tog liten plats.
 
ejwbegysv skrev:
Jag skulle dock aldrig lägga 4000kr på en avfuktare som vissa kostar...

Hur svårt är det egentligen.. Ett kylelement och en fuktsensor...
Det beror ju, som med allt annat, på vad användningsområdet är.
Skall man ha den som krypgrundsavfuktare skulle jag aldrig i livet välja en hobbymaskin för en tusing. Däremot för att torka tvätt.
 
Vissa som kostar runt tusenlappen har ingen hygrostat inbyggd utan går dygnet runt, så köp en med ställbar fuktnivå.

Själv köpte jag en BOSCH och är nöjd med den.
 
Kör med JULA's maskin för en styv tusing i källaren. Har kört den kontinuerligt sen i somras och den har funkat riktigt bra hittills.

// Lidman

Edit: Den har hygrostat, fast jag kör på järnet hela tiden :p
 
Jag köpte en billig Amcour tror jag den hette, den har varit guld i tvättstugan, tvätten torkar över natten 6-8 timmar mot tidigare då det tog två dygn. Dessutom har den farit runt i fuktiga bilar, översvämmade källarrum etc, den är liten och nätt och lätt att flytta runt. Den kostade typ 1000-1200:- helt ok enligt mig. :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.