Vi går i köptankar för en badtunna och har kollat runt tex. på Blocket där ett antal firmor säljer kompletta paket. Vi har tänkt använda badtunnan primärt under sen vår, sommar och tidig höst och vill därför ha ett komplett paket med reningsverk och elvärmning för hålla en lagom temp sommartid utan att elda med kamin. Med då vi vill ha extra varmt kommer vi elda på med just kaminen... :)

Anledningen till att jag kollar på badtunna istället för ett spabad är främst prisskillnaden och att jag vill ha möjlighet att enkelt kunna byta ut komponenter (pump, filter etc.) utan att vara beroende av ett speciellt fabrikat.

Jag tar gärna emot köptips från er som köpt badtunna nyligen då jag har svårt att se skillnader mellan tillverkare i de många annonser som finns på Blocket.
 
Har haft samma tankar som dig men beställde till slut en tunna från DC designsnickeri.
Tyckte jag fick mycket för pengarna där.
Beställde tunna 6-8 pers 225cm i diameter, plastinsats med gelcoat, rostfri turbokamin, rostfri skorsten, ledlampa, reningsverk av bra kvalitet samt ytvattenskimmer för ca 30.000:-
Får den om 4 veckor ca....
Kan skriva mer då.
 
DC designsnickeri finns med på de jag kollar på. Ska bli intressant att höra hur den är.
 
Har haft en från Pollytunnan i 5 år nu. Har fått byta pumpen efter att ungarna hade fest i den och smulade sönder en boll och gjorde att pumpen gav upp. Kör nu med en 300 kronors från Rusta. Vad jag kommer ihåg så gav jag runt 16 k för den med pump, 6 kw elpatron samt filter när jag köpte den. Kan kanske vara ett alternativ?
www.pollytunnan.se
 
Den verkar bra men tyvärr står det på deras hemsida att de har slutat med tillverkning för tillfället. Så den går tyvärr bort just nu.
 
Hoppsan det hade jag tyvärr ingen koll på. Men dom kanske kan få fram en om du vill ha? Skicka pm om du vill komma och kolla på min. Finns i Söd.ertälje
 
Tack Micke&C för info. Nu har jag fått tips om två tillverkare som båda verkar vara bra och det är ungefär samma priser. Men fler tips mottages tacksamt.
 
Har en från sandstromsbad.se funkar klockrent, rekommenderar att koppla till husets värmepanna om det går :)
 
Hej Lars!

Vad valde ni tillslut?

Går själv i köptankar och är intresserad av rekommendationer.

MVH
 
Det blev ett Spabad, Northstar från Folkpool. Prisskillnaden var för liten när jag börjare jämföra driftkostnader och jag ångrar inte köpet en sekund. Folkpool har funnits länge på marknaden och det är bara standardkomponter (Balboa) i Northstar-serien så jag ser inga problem med reservdelar framöver.
 
Tack Lars!

verktygsgurun skrev:
Har haft samma tankar som dig men beställde till slut en tunna från DC designsnickeri.
Tyckte jag fick mycket för pengarna där.
Beställde tunna 6-8 pers 225cm i diameter, plastinsats med gelcoat, rostfri turbokamin, rostfri skorsten, ledlampa, reningsverk av bra kvalitet samt ytvattenskimmer för ca 30.000:-
Får den om 4 veckor ca....
Kan skriva mer då.
Hej Verktygsgurun, jag skulle vara otroligt tacksam om du skulle vilja dela med dig av dina erfarenheter av dc designsnickeri och deras produkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.