Hej,
Vi ska bygga hus i Sundsvall och har hittat ett hus som vi gillar. "Dessvärre" har tillverkaren bara delad entreprenad och jag känner att vi inte har kunskap att rodda bygget själv med att ta in offerter, sköta projektering och planera in underleverantörer som ska göra jobbet med att få huset på plats.

Så är det någon av er där ute som känner till något företag i Sundsvallstrakten som skulle kunna ta åt sig den biten så att vi endast har ett kontrakt med hustillverkaren samt ett med detta företag?

/Mattias
 
Är det hustillverkaren från Piteå ? :)

Hustillverkaren borde kunna ge dig lite telefonnummer till olika kunder som dom haft, som i sin tur borde kunna tipsa dig om entreprenörer.

Bygger själv med delad entreprenad, men sköter det själv.
 
Piteå, nää. Vi håller på att kika på Lövsta trähus. Mellan Lövsta och Sundsvall är det en bra bit så jag är tveksam till att de känner till någon här, men det skadar ju inte att fråga. Vad jag lyckats googla mig till så verkar 3 Jonsson bygg samt Alviks bygg hålla på med husentreprenader, någon som vet något om dessa två?
 
C
Kolla på alla bolag så får du i alla fall ekonomisk info.Om jag inte missminner mig har 3 Jonsson bygg en konkurs bakom sig...

Försökte anlita Alviks bygg för ett antal år sedan, de var inte speciellt intresserade....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.