Hej!

Är på jakt efter ett kakel till köket. Trodde det skulle vara busenkelt då jag vet ungefärlig färg och storlek. GIck ner till den kakelaffären som har bäst rykte i stan, och bad dem plocka fram lite prover motsvarande mina önskemål. Icke sa nicke. De ville ha exakt namn på det kakel jag ville använda, annars gick det inte, trots att de har ett helt hav med kakel. Vet inte om de bara var lata eller okunniga eller båda, men det var bara att snopen gå hem.

Efter någon timmes googlande hittade jag ett kakel som ser ut som det jag är efter:

http://shop.kakeldaxgruppen.se/marazzi-easy-anthra-pr2-p-1661.aspx

Min fråga är om ni vet något liknande, så att man kan ha några olika alternativ? Att söka kakel är skitsvårt har jag upptäckt, speciellt dessa stavkalek som är 20x20, så där har jag ingen nytta av att veta storleken... och svart kakel finns det ganska många av, minst sagt.

Priset på ovan är 1000 kr/m2. Är detta dyrt? Har aldrig köpt kakel innan, men det känns som att det är i dyraste laget, på cheapy har de kakel för 99 kr/m2 men det ser förvisso ut som det vi har nu i köket.

Ytan är ca 2,5 m2, och med 5 % spill kan man nog räkna 3 m2.

Vänligen
S
 
Kakel varierar oerhört mycket i pris beroende på design och tillverkningsmetod. Du kan hitta kakel för både halva och dubbla priset som du angivit.

Vi köpte stavkakel som var 5x35 för cirka 500/ m2. Det fanns i både matt och blanksvart på centro
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.