Letade efter en snygg dimbar sänglampa och köpte till sist Belid Lotus. Ganska dyr, ca 800:- st. 12V halogen Väl hemma visar det sig att lampan låter, eller rättare sagt trafon låter. Inte OK i ett sovrum där man vill ha det lugnt och mysigt. Imorgon lämnar jag tillbaka skräpet.
Finns det helt tysta dimbara sänglampor? Har absolut för mig att jag sovit på billiga hotell som haft såna, men jag kan ha fel.
 
C
Jo visst finns det sådana,vi har 4 st led dimbara på ledad/böjbar arm. IMG_0800[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0800[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
" med vita skärmar o 2 svarta och helt tysta
 
Vad är det för märke och modell? Svårt att se på dom mörka bilderna om det är såna som jag vill ja, men det lär ju finnas varianter
 
C
Nya bilder IMG_0801[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0802[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
No name,vad jag kan se....
 
C
IMG_0803[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E
Alla dimbara sänglampor med någorlunda kvalitet led, halogen eller glödljus 12/230V är tysta. Min erfarenhet av Belid är att det är billigt skit i snygg design.
 
Även billiga hotell brukar använda dyrare lampor. (En billig konsument lampa går sönder fortare och är dyr att byta ut). Ett hotell brukar köpa lampor för 1200kr ex moms och uppåt.

Hotellen brukar köpa lampor från Belid (hotellserierna) Frandsen Lyskilde i danmark. Level Light i stockholm eller Örsjö belysning i Örsjö. Hos någon av dom hittar du garanterar någon lampa! :)

Det som surrar är oftast transformatorn. Genom att ta en armatur med dimbar 230v LED brukar man komma ifrån problemet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.