Letar tvättmaskin med max 450mm djup, 600mm bredd och gärna runt 850mm höjd för att passa bra under tvättställsbänkskivan.

Vill ha minst 5kg kapacitet gärna mer. Gjorde denna sökning på prisjakt

Inte en enda av de maskinerna har omdömen, någon här som har erfarenhet?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=eg_1426&l=s164428493
 
Jag hade satsat på en Cylinda FT 352. Den har rank 4. Hög rank på prisjakt brukar betyda bra köp. Dessutom är den överlägset billigast, man får lägga på 50% för att komma upp till nästa maskin.
 
Den där billigaste Cylindan är väl den som bl.a. Elgiganten och Elon haft kampanjer på ibland så den kostat runt 2000 kr? Jag har en sådan sedan förra våren någon gång. Tycker den är lite snål på sköljningarna och kör därför extra sköljningar efter tvätten ibland. I övrigt har den funkat bra.
 
Candy = Hoover tror jag. Lite tveksamt kvaliétsrykte men å andra sidan en del innovativa prylar och formfaktorer.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Lutar åt cylinda iaf, lite lång tvätttid samt hade gärna sett lite större tvättkapacitet. Men vet inte om jag vågar satsa på candy
 
OBS mät dem innan du köper dem, måtten är angivna excl luckor och ev utrymme för att dra slangar. om maxmåttet är 45 cm skulle jag säga att candys 33 maskin är den enda som går in.

/R
 
Är ganska säker på att produktbladet har fel i detta fall =) men har du 490 som max har du i alla fall lite att spela på.

/R
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jaq kommer köpa maskinen innan jag drar tappvatten och avlopp så de kommer ut ur väggen på strategiska ställen, borde gå bra :D
 
Verkar vara ca 480 mm från trummans utstick bak till vredets utstick fram. Inte så exakt mätning dock eftersom maximala utsticken inte är vid någon kant.
 
490mm kommer från att bänkskivan är 500mm och jag vill ha en kant på 10mm. Vred etc kan få sticka ut, men jag vill ha fronten på maskinen 10mm från kanten på bänkskivan

tvättmaskin.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


mulpac Kan du ta en bild på baksidan? Finns ingen bild på hemsidan
 
Själv hade jag tveklöst gått på Bosch WLO24260BY, bra kritik hos Råd&Rön (även om jag egentligen är oerhört skeptisk till deras tester) och Bosch gör vanligen bra maskiner.
 
Jo kollade på den men den var ju så otroligt ful :(
 
Fick hem vår Cylinda 352 precis, den ser ut att passa perfekt i utrymmet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.