Originaltillverkarens pris ligger i nivå med värdet av äldre kyl/frys, finns ersättningshandtag? avstånd mellan skruvhål i dörr 200mm
 
Det beror helt på ålder och tillverkare och det förändras mellan modeller, så några generella finns inte.
Har du inget krav på utseende så får du ta det du har och kolla runt.
Kanske finns något på återvinningsstation där man lämnar kyl/frys till skrot som kan återanvändas.
 
Hej tack för svar, har kollat med original reservdel som är för dyrt, hittade på e-bay generella ersättningshandtag som passade på olika fabrikat dock lyckades jag inte finna några med cc 200mm mellan fästhålen utan de jag hittade var gjorda för att passa 100-150mm
 
Vilket fabrikat?
 
Får man föreslå att du gör ett själv annars av ett metalstycke? Det beror ju såklart på hur nuvarande handtag ser ut, men det går ju att lackera med burk eller liknande.
 
Det är Cylinda, Det är 2 skåp kyl resp frys, Så av estetiska skäl borde dörrhandtagen bytas på bägge skåpen, har fått pris på 500-600kr/st för original reservdel.

Jag har funderat på egen tillverkat av lackad plåt 3-4mm, men ser detta alternativet som sista utväg, känns dock som för mycket arbete.
 
Säger som ovan redan sagt, kolla återvinningsstationen, det gjorde vi när några hyllor samt ett hyllplan i glas havererat i vårat gamla kylskåp. Pratade med personalen först och det var helt ok att kolla runt efter något passande(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.