Jag hade tänkt mig beställa 2 st måttanpassade skjutdörrar från tak till golv. På en sidan måste jag ha en sido-skiva och säkert en i mitten som delar garderoben på mitten.
Hur löser jag detta utan att börja skruva i parkettgolvet? Skenan för skjutdörrar kommer sitta fast med dubbelsidig tejp.

Någon som kan också rekommendera inredning till detta?
 
Det räcker säkert att fästa sidoväggarna
- bak mot väggen
- mot taket
- "klämd" mellan skenorna

Sen kan du säkert skruva inredningen i sidoväggarna, och få lite extra stabilitet.

Så har jag gjort, funkar bra för mig.
 
Hur menar du klämd mellan skenorna?
Finns det en sidoskiva som är 255cm hög? Då jag har så högt i tak.
 
Kanske förstod jag din "sidovägg i mitten" fel; om den inte skall gå helt innanför dörrarna kan du sätta skenorna på respektive sida kloss mot denna, så skenorna håller den på plats i sidled.

Nu vet jag inte vilken tillverkare du kommer välja, så jag vet inte om det finns färdiga skivor hos dem. Men nog kan man hitta skivor som bör funka. En vanlig vitfolierad spånskiva finns i de flesta mått, så det går helt säkert att hitta.
 
Det är väl så att du skall måttbeställa dina dörrar så då beställer du även gavlarna, använder du tape till golvskenan så kan du använda det till gaveln mot golvet men skruva med vinklar i vägg och tak. Ett förslag kolla på Bygghemma .se där hat dom bl, Elfa med flera, även Skånska byggvaror har skjutdörrslösningar av bra kvalitet och pris.
 
Tack för hjälpen. Finns det en färdig inredning som man kan använda till div. Skjutdörrar? Jag var på Beijers idag och såg inredning från mirro tror jag det heter men den var inte 255 cm hög. Det kanske inte finns?
 
Elfa är väl de största på det, http://www.elfa.com/

Återförsäljare finns lite överallt, bl.a. http://www.bygghemma.se/varumarken/elfa

Sen deras patent gått ut finns även en mängd konkurrenter, lite lägre i pris. Har inte provat ngn av dessa så kan inte bedöma kvalitet, men Elfa har jag aldrig blivit missnöjd med.
 
Vad menar du med inredning 255 cm, det skall väl förvaras något på översta hyllan så Elfa inredning lär nog räcka på höjden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.