Hej , jag håller på att leta efter gammalt virke helst gamla golvbrädor.
Har googlat och sökt på nätet vart man kan hitta ngn som säljer sånt, men utan resultat.

Någon här som vet vart man skulle kunna få tag i gammalt virke i Södermanlandstrakten?
Hälsningar Åsa Rosa:)
 
S
du får köpa gammalt hus å riva det. då får du virke.
skall det vara slitet eller bara gammalt?
 
Det blir nog till att leta privat. Hör med kompisar och bekanta är nog det tråkiga svaret. Finns nog mycket som ligger hemma i ladorna som aldrig kommer till försäljning.

Personligen har jag ett gammalt golv ligger i uthuset som jag tänkt sälja men inte blivit av (och gamla låga dörrar). Det var synd att slänga men sedan försvinner engagemanget och det blir liggande.

//Johan
 
Brukar dyka upp på blocket lite nu och då. Du får hålla koll och ha lite tålamod. Är du beredd att själv plocka upp det i tex ett rivningshus kan chanserna öka. Sen beror det förstås på hur långt du är beredd att åka. Men golv till ett hyfsat stort rum får du på på en ordentlig släpvagn så om du inte ska ha väldigt mycket räcker en vända.

Ett rätt bra alternativ om du är ute efter ett klassiskt brädgolv är att söka efter nya kilsågade golv på blocket. Gärna från någon lokal/mindre såg. Ofta mycket bra virkeskvalitet som också ger en klassisk och rustik känsla.
 
Tack för alla svar. Jag letar vidare. Ska bygga en sänggavel av virket, så behöver inte allt för många brädor. Får kanske fräckt knacka på dörren om man åker förbi ngn tomt m ett förfallet uthus/ ladugård etc på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.