För snart ett år sedan skaffade vi larm till vårt nya hus från då Securitas Direct, nu Verisure. Avtalet löper på 24 mån och jag vete sjutton om jag ska fortsätta med Verisure. Anledningen är att vi efter ett och ett halvt år fick en prishöjning på månadskostnaden på nästan 20 %. Jag gick i taket minst sagt. Jag klagade och slapp prishöjningen med motiveringen att något blivit fel. Men jag har googlat och fler har fått sådana här höjningar så jag vete sjutton vad de håller på med. Kör de 'går det så går det' metoden?

Ni som har Verisure, Sector Alarm, Securitas hemlarm eller liknande leverantörer, vilka prishöjningar har ni haft genom åren? Det kommer ju bli vansinnigt dyrt med larmet om det årligen kommer prishöjningar som ligger med två siffriga procentbelopp..

Skulle vara mycket intressant att veta vad ni har fått för prisjusteringar från era larmbolag?
 
Redigerat:
Jag har Verisure och fick en höjning på 10% i år, tog över larmet när jag köpte huset för tre år sedan och detta är andra gången de höjer priset, första gången var höjningen ca 4%. Ska säga upp tjänsten så fort jag får tid och råd att köpa ett larm som jag äger istället.
 
Hmm, det låter ju inte så kul. 14% på två är. Ja det är ju en möjlighet att äga själv. Tycker Verisures tjänster funkar helt ok men när vi knappt har någon inflation alls så känns höjningarna omotiverade för mig.

Några fler som har kan dela med sig om prishöjningar? Hade varit intressant att veta i vilken omfattning Sector Alarm höjer sina månadsavgifter.
 
Raul1 skrev:
Jag har Verisure och fick en höjning på 10% i år, tog över larmet när jag köpte huset för tre år sedan och detta är andra gången de höjer priset, första gången var höjningen ca 4%. Ska säga upp tjänsten så fort jag får tid och råd att köpa ett larm som jag äger istället.
Min kollega ringde dem och började jiddra och slapp årets höjning.
 
Det var ju bra men Verisures prishöjningar känns inte seriösa.

Ingen mer som kan dela med sig av vilka prishöjningar som ni fått de senaste åren?
 
A
Verisure, höjer priset varje år och hänvisar till ett index för säkerhetsbranschen.
Det är ingen idé att säga att priset som står på deras hemsida är lägre än det man betalar, för då hävdar dom att priset på hemsidan bara är ett erbjudande. (konstigt erbjudande som aldrig tar slut).

Något riktigt pris vad deras tjänst kostar finns inte.
Det är skönt med ett bolag som inte kan precisera ett pris på något så enkelt som en larmtjänst.
 
Så här motiverar Verisure sina prishöjningar:

Följande påverkar vår kostnadsbild:

- att vara marknadsledande, först i teknisk utveckling samt att identifiera vad våra kunder efterfrågar och driva utvecklingen framåt, istället för att bara bevaka vår position på marknaden (vi investerar årligen över 100 miljoner i att utveckla nya produkter och tjänster)

- att subventionera erbjudanden till våra kunder med en bas på 250 000 privatkunder


- löneökningar till medarbetare på vår larmcentral och utryckningsväktare


Har lite svårt att motivera mig själv att betala nästan 20% mer i månaden för att andra ska få erbjudanden och att man utvecklar tilläggsprodukter som jag troligtvis inte är intresserad av. Jag trodde man gjorde produktutveckling för att få nya kunder och behålla gamla. Det måste ju vara en förutsättning tycker jag på en ganska generisk marknad.
 
Har Securitas hemlarm och har just sänkt min månadskostnad till 259 kr då jag uppgraderade från gamla varianten till den nya med både GSM och ip. Kostade 77 kr och då fick jag också en till uppsättning sensorer... De motiverade prissänkningen med att nu går all data över ip istället för över GSM och då blir det billigare. Låter rimligt.

/Mattias
 
Farbror Abraham skrev:
- löneökningar till medarbetare på vår larmcentral och utryckningsväktare
Konstigt att varken ägare eller företagsledning behöver tjäna mer pengar...
 
100 miljoner årligen till utveckling. Jodåsåatt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.