Hej

Har sålt en lgh och funderar på om jag ska ta ur pluggen efter diverse hyllor och så vidare dock inte lägga igen några hål. Eller kan jag lämna pluggen i väggen?

Hur hade ni gjort.
 
reactor skrev:
Hej

Har sålt en lgh och funderar på om jag ska ta ur pluggen efter diverse hyllor och så vidare dock inte lägga igen några hål. Eller kan jag lämna pluggen i väggen?

Hur hade ni gjort.
Beror på hur många och stora hål det är.

Jag har aldrig plockat ut nogra plugg. Men det har aldrig varit speciellt många och stora hål
 
Du kan ju kolla med köparen hur de vill du skall göra?
 
Vill du behålla pluggen för din egen skull? Om inte, skit i det
 
kindvall skrev:
Du kan ju kolla med köparen hur de vill du skall göra?
Det är ju det bästa
 
Jag vill inte ha pluggen, jag undrar mest om det är brukligt att ta ur dom.
 
Min erfarenhet är att pluggar brukar sitta kvar/lämnas kvar.
 
Själv har jag alltid vid avflytt tagit bort pluggar och spacklat igen hålen lite snyggt.
Tycker det känns bättre att lämna en lgh i det skick som man själv vill ha den vid inflytt.
 
  • Gilla
elektro
  • Laddar…
peternicklas
Prata med köparen. Han kanske önskar att du tar bort dem och sedan spacklar hålen.
 
peternicklas skrev:
Prata med köparen. Han kanske önskar att du tar bort dem och sedan spacklar hålen.
Spackla är ju inget jag ska eller bör göra ens om köparen vill så.
 
Mikael_L
Det kan vara dumt att avlägsna pluggen. Värden kan hävda slitage isf "normal håltagning" och kräva ersättning.
Kolla åtminstone upp detta innan du tar bort pluggen.
 
Mikael_L skrev:
Det kan vara dumt att avlägsna pluggen. Värden kan hävda slitage isf "normal håltagning" och kräva ersättning.
Kolla åtminstone upp detta innan du tar bort pluggen.
Är en bostadsrätt, så det finns ingen värd.
 
  • Gilla
fahlis
  • Laddar…
Viktor Cz. skrev:
Själv har jag alltid vid avflytt tagit bort pluggar och spacklat igen hålen lite snyggt.
Tycker det känns bättre att lämna en lgh i det skick som man själv vill ha den vid inflytt.
Då har jag ju ändrat lgh sen köpet. Alltså kan klagomål om dålig matchning på vägfärg osv komma. Så det är inget jag tänker göra.
Jag tänker ta bort och lämna hålen eller lämna pluggen som dom är.
 
Tack för alla svar, vi får se hur jag gör.
Lutar åt att lämna det som det är.
 
Mikael_L
reactor skrev:
Är en bostadsrätt, så det finns ingen värd.
Så sant. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.