Jag går i tankarna att bygga ut huset för att få ett par extra sovrum. Är det någon med erfarenhet av detta som vet vilket ca pris man hamnar på per m2 ?planen är ett plan med torpargrund på ca25kvadrat. Inget avlopp eller vatten behöver dras .
 
15.000-25.000:- per kvm.
 
Med tanke på torpargrund och det inte är frågan om varken bad eller kök så skulle jag vilja säga Max 15k per kvadrat om du lägger allt på entreprenad.

Blir betydligt billigare ju mer arbete du gör själv, gipsa, spackla och tapetsera är ju enkla saker! Lättare snickarjobb så som lista och montera innerdörrar.
 
Tanken är att göra allt invändigt jobb själv . Capris på grunden/tak och utvändig färdigställning är jag mest intresserad av om någon har en hum?
 
Vad ska du ha för fasad och takbeklädnad? Mått på utbygget spelar mycket roll. Desto större desto billigare per kvm.
 
Utnyttja ROT så mycket ni kan och ta proffshjälp med så mycket som går.
 
Tänkte börja i september så jag kan utnyttja rot för bägge år. Det är hederlig stående träfasad och tegel(eller är de klokare att satsa på plåt?) En annan fundering jag har är också om ja måste dränera den sidan före då huset har källare och utbygget torpargrund ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.