Den här robotdammsugaren skulle kunna ge mig mer tid med min familj - och det vore toppen. Här städas det ofta av olika anledningar som att maken har astma, hunden är hårigare än hårigast, vi har en 1,5-åring som kladdar och leker mycket på golvet och då vill jag ha det så fräscht som bara går.
I sommar väntar vi dessutom barn igen som så småningom kommer att krypa omkring här - och då på rena golv. Personligen slipper jag gärna dra ifrån att dra omkring på snabeldraken, för det finns att ta sig för ändå. Dessutom blir det en perfekt present till mig och maken som firar 12 år tillsammans i början på mars.

Svar: 1. Spiral, kantig studs, utmed vägg, S-form, kantig spiral
 
Svar 1

Hjälp mig att överbevisa min sambo om Cleanmates förträfflighet! Han föredrar att köpa en ny traditionell dammsugare fast en robotdammsugare står överst på min önskelista.
 
För att slippa släpa vår gamla electrolux mellan våningarna så vore detta en fantastisk lösning för familjen och då kanske till och med våra barn kunde dammsuga! :p
 
Svar:1
Motivering: Familj med idrottsintresserade barn och hund. Alltså hunden bryr sig inte om idrott.. Skiftarbete och allmän tidbrist gör att en Cleanmate skulle vara välkommen. "Pappa på städning duger men en Cleanmate den suger!"
;)
 
Jag hittar två definitioner på rörelsemönstret.

Spiral, kantig studs, utmed vägg, S- form, kantig, spiral
Special studs, spiral, utmed väggar, S-form samt kantig spiral

Men det som är närmst är ju alternativ nummer 1.

Som motivering har jag: Att vi är en aktiv familj på två vuxna, två barn som är scouter, en katt och två kaniner. Det blir mycket jobb för den lilla roboten.
Vi har faktiskt nyligen provat en torvmopps-robot som gör det den ska, men vi önskar lite mer. Den vi har idag bara puttar in smutsen i hörnen och sedan får vi gå efter med damsugare.

Med en cleanmate hoppas jag vi får en pålitlig kompis som städar upp smutsen efter familjen.

Tack.

/Jörgen
 
Svar: alt 1. Spiral, kantig studs, utmed vägg, S-form, kantig spiral
och alla andra rörelsemönster eftersom den är lite smart och adaptiv.
Vill ha en sådan eftersom det är i tiden att ha x-tern städhjälp.
Denna modell verkar vara en värsting, effektiv, ursnygg, lätt underhåll och billig.
Jag är säker på att min katt kommer att uppskatta åkturerna
MVH
Göran Tegnér
goran@tegner.st
 
Alternativ 1

Med denna skulle jag kunna få rätt mot min sambo som bestämt hävdar att jag inte kan göra två saker på samma gång. Här kan jag dammsuga och göra annat samtidigt !
 
Tja, min sambo är gravid och mår illa samt är konstant trött...så nu är det bara jag och Katten som får sköta dammsugandet, städandet, tvättandet, diskandet, matlagningen och renoverandet. SNÄLLA HJÄLP MIG!!!! :-D
 
Svar 1:

Behöver hjälp när vi till vårt nya hus får flytta
våra 30 tillfälliga kvadratmeter blir då äntligen bytta
Med tre barn som far som tokar
är det lätt att man med dammsugaren kroknar
En dammsugare av första klass
skulle få vårt hem att bli riktigt vass
 
Alternativ 1.

If I had a cleanmate I would lean back and just wait.
What a perfect mate, who clean the house before my date, at eight, it would be great!
 
1. Spiral, kantig studs, utmed vägg, S-form, kantig spiral

Många och även jag vill vara med om att tävla om en robotdammsugare- tänk att slippa dammsuga själv! Men fyraåriga sonen han bryr sig inte om dammsugardelen. Nä det är ju en robot! Tänk att ha en robot hemma! Tänk va glada vi båda två skulle bli =)
 
Svar: 1

Tänk att slippa frugans tjat, med denna drömapparat.
Istället Cleanmate håller snyggt, vilket känns tryggt.
Hemmet blir som nytt och gubben slapp en flytt.
 
Denna veckans vinnare, av en robotdammsugare från Cleanmate med tillhörande tillbehörspaket, är vår medlem Bjoma. Jättestort grattis önskar redaktionen!

Ny tävling ligger uppe. Tävla om smart fönster som du kan frosta med en fjärrkontroll!
http://www.byggahus.se/forum/tavlin...umsfonster-som-frostas-med-fjarrkontroll.html

Motivering: Vår vanliga dammsugare började lukta bränd elektronik och ville sedan inte starta mer (Vi misstänker att hunden kissat på den eftersom de inte är kompisar). Fick då börja använda handdammsugaren istället. Men eftersom batteriet bara räcker någon minut blir städningen ett evighetsprojekt. Testade då den hederliga sopborsten istället. Det gick bra tills vi en dag glömde sopborsten framme och hunden valde att finfördela borsten över hela nedervåningen. För att säkerställa robotdammsugarens överlevnad kommer den extrautrustas med ett litet paraply och en kruka kaktusar.
 
Oj! Va roligt :)
Första Byggahus-tävlingen man ställer upp i och vinst direkt.
Väntar med spänning på leverans och lovar att spara alla dammråttor tills roboten anländer.

Får man ha en öl i varje hand nu när man ska sitta och betrakta både robotgräsklipparen och robotdammsugaren?

Tack för vinsten och tack för en suverän sida!
 
  • Gilla
KumlaEkeby och 1 till
  • Laddar…
bjoma skrev:
Får man ha en öl i varje hand nu när man ska sitta och betrakta både robotgräsklipparen och robotdammsugaren?

Tack för vinsten och tack för en suverän sida!
Två virituella öl skickar jag! :beer::beer:
Och vi vill se bild på paraply och kaktusar, och gärna en bild på jycken!
Grattis!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.