Min stora fråga är följande...

Ingår det persienner i Hjältevadshus fönster? ::)

Soliga morgonhälsningar från

// Ellin 8)
 
Ingår det persienner i Hjältevadshus fönster?
Hej

Nej, det gör det inte. Eftersom det är isolerglas måste det vara utanpåliggande (innåt ;)) Och på ett H-fönster kan det vara svårt att få till det bra http://www.elitfonster.se/efh_right.html
Jag har inte sett det i Hjältevads tillvalslista heller, men fråga din säljare.
Är det någon hus leverantör som har persienner det som standard/tillval?

/N
 
North:
Vari består problemet med att få upp persienner till ett H-fönster? Är det för "grunt" in till glaset?

/bebben - ny på persienner...
 

Det jag ser som ett tänkbart problem är om du monterar hållare på kanterna som håller den i läge i nedsläppt och"stängt" och ska öppna fönstret att det inte ligger på plats ordentligt utan halkar ur. Men man snurrar ju inte runt med fönstret helt och har det nedsläppt, men man kanske har det lite öppet.

Det kanske finns någon som har monterat persienner i liknande fönster som vet hur det fungerar. den erfarenheten jag har är svärmors ca 15 gamla fönster med utanpåliggande persienn.
/N
 
Jag ser vad du menar North. Så om man inte kan ta det faktum att persiennen inte följer med fönstret "ut" då får man nog titta på rullgardiner eller kanske nån slags "solfilm".

/bebben
 
Ville bara komma med ett inlägg!

Bo nu i bostadsrätt och vi ska få nya
fönster och de persienner vi får är så
smarta att det sitter längst ner magner
som håller persiennnerna på plats när man öppnar!

Ville bara berätta att det finns lösningar för allt!

Mvh Annika
 
Hallå.
Det är inga problem att ha persienner på sk. H-fönster. Naturligtvis drar man upp persiennen när man behöver snurra på fönstret. På våra lite större fönster och fönsterdörrar har vi magneter fästa i nedre delen av fönsteret för att hålla persiennen på plats vid tex öppning av dörren.
Fungerar alldeles utmärkt! :)

//Kantarellen
 
Kom på en sak till,
på våra snart nya fönster så hänger persiennerna
så man enkelt kan lyfta bort de när man
ska putsa fönsterna.... enkelt å bra....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.