Hej,

Jag ska till att bygga nytt kök och har tänkt mig integrerad kyl och frys. Har ni några erfarenheter från det?
Funderar på Epoq och dom säger att dom inte rekomenderar hela kylskåp och frys utan kombinerad kyl och frys på grund av gångjärnen kan eventuellt bli dåliga. Tycker det låter märkligt?

Så, erfarenheter/tips etc är välkommet :)
En annan uttjatat fråga till :p Någon med för/emot Epoq/HTH (Gör det själv)/Ikeas nya kök?
 
Redigerat:
A
Integrerade modeller akilleshäl är just gångjärnen (bytt åtskilliga)
Och det beror på luckornas vikt
Dessutom är det betydligt mindre volym i skåpen, detta är markant
Reparationer blir omständligare (dyrare)
Om produkten skall bytas ut om några år så kan det vara omöjligt att hitta en som passar i den gamla inredningen (varit med om detta oxå)
Skåpet man ställer kylen i måste vara stagat undertill för att inte man ska få sättningar och otäta dörrar (sett detta)
 
Jag håller precis på att renovera köket och tänkte ha en integrerad frys/kyl men kom till insikten att det inte finns några modeller som man integrerar som är stora nog. De flesta blir mindre än den jag har nu dvs 110 liter frys och 160 liter kyl. Har du funderat på hur stor kyl/frys du vill ha?
 
electroluxaren skrev:
Integrerade modeller akilleshäl är just gångjärnen (bytt åtskilliga)
Och det beror på luckornas vikt.....
Hmm.. då kanske man ska hoppa över det. Hon tyckte att man isåfall skulle ha kombiskåp men då förlorar man mycket plats.
 
Christian Dompert skrev:
.... De flesta blir mindre än den jag har nu dvs 110 liter frys och 160 liter kyl. Har du funderat på hur stor kyl/frys du vill ha?
Vi önskar ju få så mycket som möjligt, blev ju rekkomenderad kombiskåp (som jag svarade electroluxaren) men då förlorar man väldigt mycket. Nja, det får nog kanske bli rostfria hela skåp istället. Nu gäller det bara att bestämma leverantör.. :) Kollar som sagt på Epoq, men har bokat in HTH-GDS för att ge dom en chans. Vilket kök bygger du?
 
Jag bygger ett Ikea kök och tänkte ju såklart att det blir grymt snyggt att gömma det inne i ett skåp men ,tja jag vill e ju få in det i 60 cm bredd. Alternativet är om man har plats att ha 2 separata bredvid varandra.
 
Hemmakatten
Vi har integrerade skåp från AEG. Installerades 2007. Vi har två stycken 90cm höga kylar som sitter ovanpå två stycken 90 cm höga frysar.

Fördelen är att det är mycket snyggt och smälter in i vår öppna planlösning samt att kylarna är överst i bra arbetshöjd och helt tysta. Nackdelen är att de inte rymmer lika mycket som ett fristående skåp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.