Tjena, jag trodde att jag hade byggt färdigt men helt plötsligt så blev det aktuellt med ytterligare ett rum och jag måste bygga ut igen.

Har idag en altan med plasttak ovanför där jag tänkte att det nya rummet skulle hamna. Altanen ligger lite lågt i nivå i jämförelse med nuvarande golvnivå så jag tänkte slå på en 45x220 på trallen och isolera i det nya bjälklaget som blir.

Min fråga är då hur man gör för att få det bra när man slår på reglarna på trallen, finns det nån tyvek liknande papp/plast som jag kan ha mellan bjälklag och trall eller vad ska man använda där?

Tack sam för svar // Niklas
 
Hej
Altan med plasttak ?
Ska du bara regla upp golvet och isolera det, slå upp väggar isolera, å sen klart ?
Är altan byggd så den klarar tyngden från väggar, takstolar, tegel ?...
 
Ja altanen har plasttak idag och är uppreglat med 45x220 som takstolar. Altanen står stabilt idag men jag kommer att förstärka med ett par rejäla plintar. Tänkte mig 225 hål som är 100 cm djupa och fylla med betong, det bör väl det palla? Det ska vara ett sovrum på 25 m2 inget annat. Har du nåt gott råd hur jag ska göra när jag ska fästa in dom nya reglarna mot det gamla bjälklaget(trallen på altanen)? Bör man ha nån tyvek plast emellan eller sätta trossbotten över hela?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.