Hej på er!

Har en fråga angående Villa Kalmar (Smålandsvillan).
Är takkupa att föredra eller takfönster? Blir det verkligen så stor skillnad med takkupa? Samt om man vill ha öppet upp till nock, funkar det med takkupa?

65000 är mycket pengar, är det värt det?:confused:
 
Hej,
har inte en SMV utan ett älvsbyhus, med takkupa. Jag tycker det var värt varenda krona faktiskt. Gör jättemycket för övervåningen
 
Hej

Vi har takkupa och den ger i min mening betydligt mer rymd och ljus. Sedan kan man utnyttja golvytan effektivare i kupan. Har även ett takfönster på toaletten i vårt Gränna. Takfönster fungerar mer men det blir mer av takås känsla då man inte ser ut så bra genom det. Men det släpper in bra med ljus. Vi la pengarna på kupan istället för entreverandan.

Att öppna upp till nocken är omöjligt med alla förstärknings balkarna som sitter i taket.

//Calle
 
Man kan ju klä in den liggande balken och på så sätt ha öppet till nock. Det blir väldigt snyggt tycker jag
 
Soderlund skrev:
Man kan ju klä in den liggande balken och på så sätt ha öppet till nock. Det blir väldigt snyggt tycker jag

Hej

När man sätter dit kupan monteras två längsgående limträbalkar 95x400 uppe på hanbjälkarna mitt för kupan som stöd för de avsågade bjälkarna. Man slår även på två extra stödben på varje takstol som man fäster balken i. Har svårt och se att man kan ha öppet till nocken med den förstärkningen på ett estetiskt tilltalande vis.

//Calle
 
Aa just det blir lite annorlunda när takkupa monteras, sorry my bad.
 
  • Gilla
CalleSpeed
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.